-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
1959
Det var Volvo vi spurte om i går, og som du ser er svaret at de ikke klarte å selge så mange som 3000 biler. Men Amazon er nå på plass på ti-på-topp, det er en modell vi skal se mer til i årene som kommer.
Jeg skulle ønske jeg kunne forklare hvorfor Skoda plutselig var så høyt oppe igjen, ikke har de kommet med noen ny modell, ikke ser jeg noen økt markedsføring fra importøren, F.E. Dahl – det er de som i dag har endt opp som Toyota Norge.
Ford Taunus er fremdeles bakhjulstrukket og ser ut som en liten amerikaner, men ikke med panoramaruter som Opel, mens den nye engelske Forden, Anglia, er virkelig original med sin innoverskrådde bakrute. Det skapte ikke akkurat noen skole for resten av verdens bildesignere.
ZIM, blant de minst solgte må vi sette et utropstegn ved. Dette var Sovjet Unionens heftigste representasjonsbiler, men ble faktisk forsøkt markedsført av Drosjeeiernes Felleskjøp. Disse to bilene ble nok ikke solgt, men var en presang fra Moskva til den norske Regjeringen.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Ford Anglia med sin såkalte Z-profil hadde et meget radikalt karosseri. Hvordan tror du de konservative norske bilistene reagerte på fasongen. Ble den en suksess (blant de fem mest solgte) eller en flopp i 1960?
1959-salg totalt: 18979 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Panhard | 3 |
Studebaker | 3 |
BMW | 3 |
Austin 152 | 2 |
Zim | 2 |
Buick | 1 |
Hudson | 1 |
Porsche | 1 |
Triumph | 1 |
Singer | 1 |
VW | 4082 |
Volvo 444/445/544/Duett | 2220 |
SKkoda | 1374 |
Opel Olympia/Record | 1094 |
Ford Taunus 17M | 952 |
Volvo Amazon | 769 |
Moskwich | 718 |
Renault Dauphine | 638 |
Ford Anglia | 614 |
Wartburg | 540 |