-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1959
Det var Volvo vi spurte om i går, og som du ser er svaret at de ikke klarte å selge så mange som 3000 biler. Men Amazon er nå på plass på ti-på-topp, det er en modell vi skal se mer til i årene som kommer.
Jeg skulle ønske jeg kunne forklare hvorfor Skoda plutselig var så høyt oppe igjen, ikke har de kommet med noen ny modell, ikke ser jeg noen økt markedsføring fra importøren, F.E. Dahl – det er de som i dag har endt opp som Toyota Norge.
Ford Taunus er fremdeles bakhjulstrukket og ser ut som en liten amerikaner, men ikke med panoramaruter som Opel, mens den nye engelske Forden, Anglia, er virkelig original med sin innoverskrådde bakrute. Det skapte ikke akkurat noen skole for resten av verdens bildesignere.
ZIM, blant de minst solgte må vi sette et utropstegn ved. Dette var Sovjet Unionens heftigste representasjonsbiler, men ble faktisk forsøkt markedsført av Drosjeeiernes Felleskjøp. Disse to bilene ble nok ikke solgt, men var en presang fra Moskva til den norske Regjeringen.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Ford Anglia med sin såkalte Z-profil hadde et meget radikalt karosseri. Hvordan tror du de konservative norske bilistene reagerte på fasongen. Ble den en suksess (blant de fem mest solgte) eller en flopp i 1960?
1959-salg totalt: 18979 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Panhard | 3 |
Studebaker | 3 |
BMW | 3 |
Austin 152 | 2 |
Zim | 2 |
Buick | 1 |
Hudson | 1 |
Porsche | 1 |
Triumph | 1 |
Singer | 1 |
VW | 4082 |
Volvo 444/445/544/Duett | 2220 |
SKkoda | 1374 |
Opel Olympia/Record | 1094 |
Ford Taunus 17M | 952 |
Volvo Amazon | 769 |
Moskwich | 718 |
Renault Dauphine | 638 |
Ford Anglia | 614 |
Wartburg | 540 |