-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1963
Som vi ser: da Opplysningsrådet fikk slått sammen både Fiat 1100 og 1300/1500 som var to helt forskjellige modell-linjer, fikk Fiat skrapt sammen nok biler til å komme inn på ti-på-topp listen.
Det pussige er at 1300/1500, som faktisk så litt moderne ut, med trekk fra den luftkjølte hekkmotorbilen Chevrolet Corvair (som det faktisk ble solgt 3 stykker av i år), debuterte før den forholdsvis konvensjonelle 1100-serien. De kom i henholdsvis 1961 og 1962.
Ellers er jo Cortina på plass da, egentlig het den Consul Cortina da den debuterte høsten 1962. Ikke bare tok den Anglias plass gjennom de tre siste årene, den solgte også dobbelt så mye som Anglia hadde gjort.
Konkurrentene forsøkte å fortelle at bilen knakk sammen på midten, den hadde jo så tynne vindusstolper. Eller at føreren alltid hadde vondt i hodet på grunn av overtrykk i kabinen, dette var den første bilen med fri strøm av ventilasjonsluft. Men det viste seg – det var ikke enkelt å stanse den.
Det var ikke lett å stanse Toyota heller, viste det seg, selv om også her var starten beskjeden. 4 biler, men Datsun hadde startet enda mer forsiktig med 2 biler i fjor.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Etter pangstarten til Ford Cortina i år, hvordan tror du det gikk med Ford Taunus - 3. plass eller bedre? Eller 4. plass eller dårligere i 1964?
1963-salg totalt: 48.031 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Toyota | 4 |
Austin Healey | 3 |
Pontiac | 3 |
Chevrolet Corvair | 3 |
Riley | 2 |
Chrysler (USA) | 2 |
Datsun | 2 |
Oldsmobile | 1 |
Singer | 1 |
Cadillac | 1 |
VW | 8079 |
Ford Cortina | 5747 |
Opel Rekord/Caravan | 3449 |
Volvo Amazon | 2872 |
Opel Kadett | 2516 |
Ford Taunus 12M/15M | 1834 |
Volvo 444/445/544/Duett | 1548 |
Saab | 1461 |
Skoda | 1458 |
Fiat (1100)/1300/1500 | 1410 |