-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1964
Ganske underlig: Cortina raste nedover, mens både den lille og den store Taunusen føk til værs. Men Volkswagen Bobla var allikevel så overlegen at du kunne legge alle Taunusene sammen med Cortina, og fremdeles når man ikke Boble-tallet.
Nok en gang kan man spørre hva Hillman egentlig gjør her, det kan jo bare komme av at Kolberg, Caspary var en glimrende bilimportør fremdeles, for nå hadde ikke bestemte bilmerker bestemte fiskale fordeler lenger. Det var stort sett like vilkår.
Men det var Imp som var kommet da, og nordmenn var åpenbart fremdeles interessert i hekkmotor. Dauphine er borte, så her kommer Imp. På tross av pneumatisk gasspedal som er noe av det mest håpløse som er laget. Drive by wire reagerer knivskarpt, sammenliknet med den forsinkede prosessen den gassoverføringen representerte.
Blant de minst solgte hadde vi Princess som var en VandenPlas luksusutgave av en eller annen Austin, men om det var den Pininfarina-tegnede 1100, eller den store 4-liters ambassade&representasjonsmodellen som var basis, sier dessverre ikke statistikken noe om.
Goggomobilen må vi nok imidlertid regne med er den lille limousinen med en mikromotor bak. På denne tiden begynte Glas (som senere ble en del av BMW) å bygge skikkelige biler også, men Kolberg, Caspary, som også representerte dem, kom aldri så langt at de store bilene ble importert.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Hva med Taunusene og Cortinane i 1965. Klarte de til sammen å selge mer enn Bobla, eller vil vi fortsatt finne den gamle tyskeren på en like suveren førsteplass?
1964-salg totalt: 55.326 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Rover | 2 |
Princess | 2 |
Alfa Romeo Annet | 2 |
Cadillac | 2 |
Ford Taunus 20M/26M | 2 |
Goggomobil | 1 |
Austin Healey | 1 |
Chrysler (USA) | 1 |
Oldsmobile | 1 |
Mercedes-Benz 190SL/300SL | 1 |
VW | 10092 |
Ford Taunus 12M/15M | 4538 |
Opel Rekord/Caravan | 3939 |
Volvo Amazon | 3420 |
Opel Kadett | 3238 |
Ford Cortina | 2886 |
Ford Taunus 17M | 2384 |
Hillman | 1626 |
Saab | 1545 |
Volvo 444/445/544/Duett | 1388 |