-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
1964
Ganske underlig: Cortina raste nedover, mens både den lille og den store Taunusen føk til værs. Men Volkswagen Bobla var allikevel så overlegen at du kunne legge alle Taunusene sammen med Cortina, og fremdeles når man ikke Boble-tallet.
Nok en gang kan man spørre hva Hillman egentlig gjør her, det kan jo bare komme av at Kolberg, Caspary var en glimrende bilimportør fremdeles, for nå hadde ikke bestemte bilmerker bestemte fiskale fordeler lenger. Det var stort sett like vilkår.
Men det var Imp som var kommet da, og nordmenn var åpenbart fremdeles interessert i hekkmotor. Dauphine er borte, så her kommer Imp. På tross av pneumatisk gasspedal som er noe av det mest håpløse som er laget. Drive by wire reagerer knivskarpt, sammenliknet med den forsinkede prosessen den gassoverføringen representerte.
Blant de minst solgte hadde vi Princess som var en VandenPlas luksusutgave av en eller annen Austin, men om det var den Pininfarina-tegnede 1100, eller den store 4-liters ambassade&representasjonsmodellen som var basis, sier dessverre ikke statistikken noe om.
Goggomobilen må vi nok imidlertid regne med er den lille limousinen med en mikromotor bak. På denne tiden begynte Glas (som senere ble en del av BMW) å bygge skikkelige biler også, men Kolberg, Caspary, som også representerte dem, kom aldri så langt at de store bilene ble importert.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Hva med Taunusene og Cortinane i 1965. Klarte de til sammen å selge mer enn Bobla, eller vil vi fortsatt finne den gamle tyskeren på en like suveren førsteplass?
1964-salg totalt: 55.326 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
| Rover | 2 |
| Princess | 2 |
| Alfa Romeo Annet | 2 |
| Cadillac | 2 |
| Ford Taunus 20M/26M | 2 |
| Goggomobil | 1 |
| Austin Healey | 1 |
| Chrysler (USA) | 1 |
| Oldsmobile | 1 |
| Mercedes-Benz 190SL/300SL | 1 |
| VW | 10092 |
| Ford Taunus 12M/15M | 4538 |
| Opel Rekord/Caravan | 3939 |
| Volvo Amazon | 3420 |
| Opel Kadett | 3238 |
| Ford Cortina | 2886 |
| Ford Taunus 17M | 2384 |
| Hillman | 1626 |
| Saab | 1545 |
| Volvo 444/445/544/Duett | 1388 |