-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1964
Ganske underlig: Cortina raste nedover, mens både den lille og den store Taunusen føk til værs. Men Volkswagen Bobla var allikevel så overlegen at du kunne legge alle Taunusene sammen med Cortina, og fremdeles når man ikke Boble-tallet.
Nok en gang kan man spørre hva Hillman egentlig gjør her, det kan jo bare komme av at Kolberg, Caspary var en glimrende bilimportør fremdeles, for nå hadde ikke bestemte bilmerker bestemte fiskale fordeler lenger. Det var stort sett like vilkår.
Men det var Imp som var kommet da, og nordmenn var åpenbart fremdeles interessert i hekkmotor. Dauphine er borte, så her kommer Imp. På tross av pneumatisk gasspedal som er noe av det mest håpløse som er laget. Drive by wire reagerer knivskarpt, sammenliknet med den forsinkede prosessen den gassoverføringen representerte.
Blant de minst solgte hadde vi Princess som var en VandenPlas luksusutgave av en eller annen Austin, men om det var den Pininfarina-tegnede 1100, eller den store 4-liters ambassade&representasjonsmodellen som var basis, sier dessverre ikke statistikken noe om.
Goggomobilen må vi nok imidlertid regne med er den lille limousinen med en mikromotor bak. På denne tiden begynte Glas (som senere ble en del av BMW) å bygge skikkelige biler også, men Kolberg, Caspary, som også representerte dem, kom aldri så langt at de store bilene ble importert.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Hva med Taunusene og Cortinane i 1965. Klarte de til sammen å selge mer enn Bobla, eller vil vi fortsatt finne den gamle tyskeren på en like suveren førsteplass?
1964-salg totalt: 55.326 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Rover | 2 |
Princess | 2 |
Alfa Romeo Annet | 2 |
Cadillac | 2 |
Ford Taunus 20M/26M | 2 |
Goggomobil | 1 |
Austin Healey | 1 |
Chrysler (USA) | 1 |
Oldsmobile | 1 |
Mercedes-Benz 190SL/300SL | 1 |
VW | 10092 |
Ford Taunus 12M/15M | 4538 |
Opel Rekord/Caravan | 3939 |
Volvo Amazon | 3420 |
Opel Kadett | 3238 |
Ford Cortina | 2886 |
Ford Taunus 17M | 2384 |
Hillman | 1626 |
Saab | 1545 |
Volvo 444/445/544/Duett | 1388 |