-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1965
Selvfølgelig var VW på en suveren førsteplass i år også, men nå begynte andre merker, først og fremst Ford, å konkurrere om førsteplassen totalt. Heldigvis er det mange førsteplasser i en årsavslutning, og som vi ser her – i hvert fall hvis vi skal legge sammen blant de ti første, var Ford nr. 1.
Skoda var også nummer 1, i en eller annen klasse. Nummer en blant Øst-Europeerne for eksempel. Egentlig ganske underlig, det var siste året vi hadde de gamle modellene, for nå begynte den nye 1000 MB å komme inn.
Ser vi på de minst solgte så begynte Kolberg, Caspary forsiktig å annonsere for Singer også, det var et merke som lå inne i Rootes-konsernet som KC representerte, Hillman, Humber, Sunbeam, blant andre.
Singer var et eldgammelt merke, allerede på de tidligste medlemslistene hos KNA rundt første verdenskrig, fant vi Singer-eiere. Og Goggomobil var, som vi ser, blitt til Glas, men uten at bilene som ble solgt i Norge var noe særlig mer imponerende for det.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Med Skoda, fremdeles med ganske mange av den gamle modellen, på en 8. plass i år, hvilken plass tror du denne tsjekkeren opptok i 1966, da den moderne Skodaen med en avansert lettmetallmotor i hekken ble nesten enerådende?
4. plass?
6. plass?
Ikke på ti-på-topp lista.
1965-salg totalt: 56.319 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Ford Falcon | 3 |
Cadillac | 3 |
Austin Healey | 3 |
Glas | 2 |
Sunbeam (Talbot) | 2 |
Princess | 2 |
Chrylser (USA) | 2 |
Morris Minibus | 2 |
Singer | 1 |
Mercedes-Benz Andre | 1 |
VW | 10713 |
Ford Cortina | 4776 |
Opel Rekord/Caravan | 4183 |
Ford Taunus 12M | 3831 |
Volvo Amazon | 3696 |
Opel Kadett | 3455 |
Ford Taunus 17M | 2588 |
Skoda | 1804 |
Saab | 1499 |
Hillman | 1189 |