-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
1966
Skoda spurte jeg om. Dette tsjekkiske merket, som nordmannen John Haugland skulle sette på kartet for alvor, takket være de helt utrolige tingene han klarte å gjøre med denne hekkmotor-med-svingaksler-bak bilen i rallyløypa, solgte faktisk meget mindre enn i fjor av den nye modellen. Så den var ikke i nærheten av ti-på-topp listen.
Der ser vi til gjengjeld at ikke bare er Cortina tilbake på en annenplass den skal okkupere i mange år fremover, men VW har fått en søster på listen. VW 1600 er en utvikling av 1500 som kom i 1961, men aldri solgte nok til å komme opp på listen.
Og den var i grunnen bare en forstørret utgave av Bobla. Så 1600 var altså en forstørret utgave av en forstørret Boble. Slett ikke noen dårlig bidragsyter den heller, 15.000 eksemplarer i Norge i løpt av 9 aktive år.
Når det gjelder Peugeot aner jeg ikke hva det var som fikk dem opp på 10. plass. 204 var kommet, og de solgte fremdeles både 403 og 404. Ikke før neste år begynner Opplysningsrådet å dele opp disse modellene bedre.
Ellers var jo Jalta en sjelden fugl. Et russisk forsøk på å lage en Renault 4 CV. Utrolig stygg. Mens BMW 700 var en frekk mikrobil. Dette var den siste av nesten 500 slike som Bertel O. Steen solgte.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Hvilken flunkende ny modell (lansert i 1966) er det som går rett inn på ti-på-topp listen neste år?
Fiat 124
Volvo 140-serien
Toyota Corolla
1966-salg totalt: 60.484 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Renault Andre | 4 |
Jalta | 3 |
Cadillac | 2 |
Mercedes-Benz andre | 2 |
BMW 700 | 1 |
Wolsley | 1 |
Ford Falcon | 1 |
Glas | 1 |
Princess | 1 |
Morris Minibus | 1 |
VW | 10372 |
Ford Cortina | 6295 |
Volvo Amazon | 5282 |
Opel Rekord/Caravan | 4642 |
Opel Kadett | 3712 |
Ford Taunus 12M | 3405 |
Ford Taunus 17M | 2615 |
VW 1600 | 1926 |
Saab | 1671 |
Peugeot | 1603 |