-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1967
Det var Volvo som kom rett inn blant topp-ti med sin nye modell – 140-serien. Men samtidig klarte Amazon å forsvare tredjeplassen sin, selv om salget synker.
Dessverre kan jeg ikke påstå at Amazon er den mest solgte Volvo i Norge noensinne etter 240-serien, for det var en periode hvor 140 og 240 var blandet sammen, og det skal ikke mer enn et par hundre 140-biler inn i den bolken før 140 har tatt igjen Amazonens mer enn 33.000 biler. Uansett, en glimrende innsats av den nydeligste Volvoene noensinne.
Saaben er nok fremdeles den samme gamle to-takteren selv om det nå begynte å dukke opp modeller med V4-motoren som var kjøpt fra Ford i Tyskland. Men også her må vi gjette, Saab V4 dukket ikke opp som egen modell før i 1969-statistikken.
Karmann Ghia utgaven er veldig sannsynlig den større utgaven enn den mest kjente, Karmann bygget nemlig en på 1500/1600-utgaven også, litt mer amerikansk i linjene enn den elegante Luigi Segre designen på den opprinnelige.
Og Porschene? En av dem kan utmerket godt ha vært en 912 – 911-utgaven med en firesylindret motor fra VW ombord. Det har vært et par år siden vi møtte Alfa Romeo her nå – de siste to årene solgte de ikke noe. Det vil vare et par år til neste gang også. I årene som kommer selger de nemlig såpass bra at de ikke blir blant det 10 dårligste heller.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Amazon er på vei nedover, mens 140 serien til Volvo er på full fart oppover. Klarer den nye modellen å ta igjen gamle Amazon i 1968?
1967-salg totalt: 65.181 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Cadillac | 4 |
Sunbeam (Talbot) | 2 |
VW Karmann Ghia | 2 |
Mecedes-Benz Andre | 2 |
Porsche | 2 |
Renault Andre | 1 |
Morris Minibus | 1 |
Pontiac | 1 |
Alfa Romeo Annet | 1 |
Oldsmobile | 1 |
VW | 11217 |
Ford Cortina | 7019 |
Volvo Amazon | 4332 |
Opel Rekord/Caravan | 4198 |
Opel Kadett | 4094 |
Ford Taunus 17M | 2969 |
Ford Taunus 12M | 2298 |
Volvo 144/142/145 | 2127 |
VW 1600 | 1916 |
Saab | 1887 |