-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
MyCar:
Innkjøper
1974
En Volkswagen på 4. plass! Og Bobla åpenbart på vei ut. Det skal bli enda verre før merket igjen har en modell på sin faste plass – helt oppe i teten.
Dessuten møter vi en annen toppmodell som vi også skal venne oss til: Corolla. Den dukket opp i 1971 og solgte allerede det første året mer enn 1000 eksemplarer. Men det er først i år den befinner seg på ti-på-topp. Det ene året på 70-tallet Mazda av en eller annen grunn ikke ligger der.
Peugeot er heller ikke vant til å befinne seg der, og denne enden av registreringsstatistikken ble ikke noe naturlig område for franskmannen før langt oppi vår egen tidsregning.
Og når du ser på de som solgte dårligs finner du det merket vi spurte etter i går: Subaru solgte sin første modell i 1974. Det er jo blitt noen siden – totalen begynner å nærme seg 50.000.
Dette var også det siste året for 1100/1300 utgaven fra British Leyland – den geniale 3- og 5-dørs modellen med Pininfarina-karosseriet. Mens Morris snek seg ut med et eneste salg, klarte den identiske modellen, med Austin.navnet på panseret, 29 salg.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Nå går vi inn i en tid med en utrolig økning i nybil-salget. Kurven kommer til å toppe med nesten 150.000 nye biler i 1977. Så hvor mange nye personbiler tror du ble registrert i 1975?
Ca. 101.413?
Ca. 102.811?
Ca. 108.555?
1974-salg totalt: 90.239 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Triumph | 6 |
Buick | 6 |
Sunbeam Vogue/Rapier | 5 |
Citroën CX | 4 |
VW 1600 | 1 |
Morris 1100/1300 | 1 |
MG | 1 |
VW Andre | 1 |
Vauxhall Cresta | 1 |
Subaru | 1 |
Volvo 140/240 | 7894 |
Ford Taunus | 5526 |
Opel Kadett | 4824 |
VW Passat/Santana | 4315 |
VW | 3183 |
Opel Rekord/Caravan | 3106 |
Peugeot 504 | 2506 |
Toyota Corolla | 2441 |
Ford Consul | 2071 |
Opel Ascona | 2059 |