-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1974
En Volkswagen på 4. plass! Og Bobla åpenbart på vei ut. Det skal bli enda verre før merket igjen har en modell på sin faste plass – helt oppe i teten.
Dessuten møter vi en annen toppmodell som vi også skal venne oss til: Corolla. Den dukket opp i 1971 og solgte allerede det første året mer enn 1000 eksemplarer. Men det er først i år den befinner seg på ti-på-topp. Det ene året på 70-tallet Mazda av en eller annen grunn ikke ligger der.
Peugeot er heller ikke vant til å befinne seg der, og denne enden av registreringsstatistikken ble ikke noe naturlig område for franskmannen før langt oppi vår egen tidsregning.
Og når du ser på de som solgte dårligs finner du det merket vi spurte etter i går: Subaru solgte sin første modell i 1974. Det er jo blitt noen siden – totalen begynner å nærme seg 50.000.
Dette var også det siste året for 1100/1300 utgaven fra British Leyland – den geniale 3- og 5-dørs modellen med Pininfarina-karosseriet. Mens Morris snek seg ut med et eneste salg, klarte den identiske modellen, med Austin.navnet på panseret, 29 salg.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Nå går vi inn i en tid med en utrolig økning i nybil-salget. Kurven kommer til å toppe med nesten 150.000 nye biler i 1977. Så hvor mange nye personbiler tror du ble registrert i 1975?
Ca. 101.413?
Ca. 102.811?
Ca. 108.555?
1974-salg totalt: 90.239 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Triumph | 6 |
Buick | 6 |
Sunbeam Vogue/Rapier | 5 |
Citroën CX | 4 |
VW 1600 | 1 |
Morris 1100/1300 | 1 |
MG | 1 |
VW Andre | 1 |
Vauxhall Cresta | 1 |
Subaru | 1 |
Volvo 140/240 | 7894 |
Ford Taunus | 5526 |
Opel Kadett | 4824 |
VW Passat/Santana | 4315 |
VW | 3183 |
Opel Rekord/Caravan | 3106 |
Peugeot 504 | 2506 |
Toyota Corolla | 2441 |
Ford Consul | 2071 |
Opel Ascona | 2059 |