-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW i konkurransedrakt
BMW har presentert sin utfordrer utviklet for det nye LMDh-reglementet. Dermed får de mulighet til å konkurrere i de alle store, internasjonale seriene.
LMDh står for Le Mans Daytona hybrid og er en ny klasse som skal aktiviseres fra 2023. BMW M Hybrid V8 heter modellen som har både de velkjente nyrene samt Hofmeister kink – sistnevnte som ren dekor. Dessuten er den en del av BMW M sin 50-årsmarkering.
Så langt har det tyske selskapet kun annonsert deltagelse i topplassen av det amerikanske sportsbilmesterskapet, men de har ikke utelukket at de også kan stille til start i WEC-serien hvor Le Mans er selve rosinen i pølsen.
Om de velger å kjøre det legendariske 24-timersløpet blir det i så fall første gang siden 1999 da deres V12 LMR tok merkets første og hittil eneste seier på Le Mans.
GTP- og Hypercar-klassene vil være åpne for både LMDh- og Le Mans Hypercar-kategoriene (LMH), og BOP (Balance Of Performance) skal benyttes for å gjøre bilene så jevnbyrdige som mulig med hensyn til ytelser.
Som regelverket tilsier benytter BMW M et chassis fra Dallara, en av fire godkjente produsenter til serien. Bilen må ha en minstevekt på 1030 kg og maks effekt som tillates fra den hybride V8-drivlinjen er 670 hestekrefter.
BMW skal samarbeide med amerikanske Rahal Letterman Lanigan Racing (RLL), og planen er å stille med to biler i det amerikanske SportsCar-mesterskapet. Teamsjef blir Bobby Rahal – en legende med årelang erfaring fra amerikansk og internasjonal racing.
Alpine, Audi, Cadillac og Porsche har alle sluttet seg til LMDh mens Ferrari, Glickenhaus, Peugeot og Toyota tilhører LMH-gruppen. Lamborghini har også meldt sin ankomst til LMDh fra 2024.
Første race for de nye biltypene blir 24-timersløpet på Daytona i januar 2023 som åpner SportsCar-mesterskapet.