-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Folkeracer fra Toyota
Toyota tilbyr nå en ferdig rigget racerbil basert på GT86. Samtidig starter de en ny serie.
Toyotas satsing – TMG GT86 Cup – er tilknyttet den populære tyske VLN-serien som kjøres på Nordsløyfa ved Nürburgring. Cupen er eksklusivt forbeholdt GT86 CS-V3 løpsbiler og tilbyr attraktive prispenger.
Bilen har allerede vist seg som klassevinner i VLN-serien på Nordsløyfa, og årets prototyp har tilbakelagt over 7000 kilometer i løp med meget pålitelige resultater.
VLN-serien tiltrekker seg over 200 deltagere til de fleste av løpene, og TMG GT86 Cup blir kjørt som en egen kategori innenfor det etablerte mesterskapet.
Sammen med partner IKmedia vil Toyota tilby deleservice på alle løpene som inngår i cupen. Der er det attraktive prispenger for enkeltløp og hele serien som beløper seg til rundt 50.000 euro.
Prislappen på en bil eksklusiv avgifter er €38.500, og deltageravgiften for en sesong er 2.500 euro. I det beløpet inngår en cup-dekorert kjøredress, VIP hospitality-pakker, samt reduserte priser på dekk og deler.
Selv om det løpet ikke inngår i cupen, vil nok årets høydepunkt for mange være 24-timersløpet på Nürburgring som kjøres i juni med over to hundre deltagere og tusen ganger så mange tilskuere.
V3-klassen i fjorårets 24-timsløp ble vunnet av prototypen til GT86 CS-V3.
VLN-kalenderen for 2013 er foreløpig ikke spikret, men tradisjonelt inneholder serien 10 løp og strekker seg fra mars til oktober. Det er stor interesse for disse løpene også her i landet, og flere norske team pleier å delta – spesielt i 24-timersløpet.
Nedenfor finner du tekniske data for cupbilen på engelsk.