-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Pikes Peak i elbil
Bakkeløpet i Pikes Peak er kjent for muskelbiler og raske motorsykler som raskest mulig tar seg opp til den 4300 meter høye toppen. I år stiller Mitsubishi til start – i en elbil.
I år kjøres det klassiske bakkeløpet i Colorado fire dager etter den amerikanske nasjonaldagen, den 8. juli. Løpet er kjent for muskuløse prototyper, ikke minst har Monster Tajima, Suzukis motorsportsjef, gjort seg bemerket der de senere årene.
Men nå forteller Mitsubishi at de stiller til start i en i-MiEV Prototype basert på deres elektriske småbil. Og de ser ut til å mene alvor.
Til å ratte bilen har de hyret inn Hiroshi Masuoka, en legendarisk fører som har deltatt i Dakar Rally hele 21 ganger, og som gikk helt til topps der i 2002 og 2003 i en Mitsubishi Pajero og en PajeroEvolution – ikke akkurat standardutgaver av gatebilen de heller.
Prototypen skal benytte komponenter fra i-Miev, og Mitsubishi hevder de skal bruke data fra konkurransen til å videreutvikle sin teknologi innen elbiler og Plug-in hybrider – sistnevnte er teknologi de snart skal lansere i en ny modell.
LES OGSÅ: Neste Outlander blir hybrid
Pikes Peak International Hill Climb ble første gang kjørt i 1916, og fra start- til målstrek er det en høydeforskjell på nærmere 1500 meter. Det betyr store utfordringer med hensyn til atmosfærisk trykk, temperaturforskjell og værforhold.