-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Aksjesalg redder Minardi
Det har lenge vært spekulert i fremtiden til det kriserammede Minardi Formel 1 teamet. I dag har en australier overtatt aksjemajoriteten og lover fortsatt drift. Dermed blir de fargerike bilene på plass når F1-sesongen starter i Melbourne om en drøy måned.

Paul Stoddard, leder for flyfraktselskapet European Aviation Group, er en ivrig motorsport-entusiast som allerede driver et britisk Formel 3000-team, og da BAR for et par år siden overtok Tyrrell teamet sikret han seg vitale deler av den tidligere stallen. Hensikten er nå å operere de to teamene basert i Ledbury, England og Faenza, Italia i fellesskap og maksimere synergi-effektene. Det at Stoddard driver et flyselskap vil være et pluss i så måte.
Det er den italienske industrimagnaten, Gabriele Rumi som overdrar sin 68% aksjeandel til Stoddard som blir ny styreformann og teamsjef i Minardi. Grunnleggeren av teamet, Gian Carlo Minardi, fortsetter som direktør i teamet og vil ha som spesialoppgave å sørge for rekruttering av unge, lovende førere, noe Minardi har vært kjent for.
Bilen som skal benyttes i den kommende sesongen har fått betegnelsen PS01 og er nesten klar. Teamet skal fortsatt benytte den samme, gamle Cosworth V10-motoren som har vært brukt de siste årene, men etter eierskiftet får den betegnelsen European V10.
Den tidligere hovedaksjonæren, Gabriel Rumi sier at han i lang tid har forsøkt å finne en velegnet gruppe til å overta hans aksjepost for å hente inn nødvendig kapital til å bringe Minardi opp på et konkurransedyktig nivå. Og Gian Carlo Minardi lover å gjøre sitt ytterste for å assistere de nye eierne.
Det er fortsatt ikke kjent hvem som blir årets førere, men vi synes det er hyggelig at det lykkes for Minardi å finne en løsning, for startgriden i Formel 1 hadde liksom ikke blitt den samme uten dette fargerike "lav-budsjett"-teamet.
Av Terje Ringen – bilnorge.no