-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Årets Bil (racer) er Ferrari.
Nei, det er McLaren.
Ukebladet Autosport utgis av engelske Haymarket. Månedsbladet F1 Racing utgis av Haymarket. Begge bladene er nesegruse F1-beundrere og leses vel stort sett av ditto. Men når disse groupiene skal stemme over årets bil, spriker det stygt.

Men årets Marlboro-bil kunne man vel ikke unngå å utmerke, 10 seire i fin stil fortjener absolutt betegnelsen Årets. Så der sto Ross Brawn, Paulo Martinelli og Rory Byrne, med en rørt Jean Todt nede i salen, med beviset på hederen som ble overdratt fra Murray Walker. Altså: Ferrari: endelig Årets Bil.
Bortsett fra at det hadde vært litt pinlig dersom noen hadde hatt med seg den høyglansede søsterpublikasjonen opp på scenen akkurat da. For hva proklamerer de over dobbelt så stor plass som Autosports pinglete Ferrari-presentasjon? Jo, at Årets Bil (racer) er McLaren MP4-15. Godt begrunnet er det, selv om de innrømmer at Ferrarien kom som en ganske close toer. Det som later til å ha slått ut er at leserne, som stemte her også, mener at McLaren som bil var bedre, men at Ferrari bare var best når MS var i nærheten.
Så hva har vi da? En klassisk årets et-eller-annet-situasjon der flere enn en kan skryte av at det er det de er. Årets et eller annet.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no