-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Årets Bil (racer) er Ferrari.
Nei, det er McLaren.
Ukebladet Autosport utgis av engelske Haymarket. Månedsbladet F1 Racing utgis av Haymarket. Begge bladene er nesegruse F1-beundrere og leses vel stort sett av ditto. Men når disse groupiene skal stemme over årets bil, spriker det stygt.
Men årets Marlboro-bil kunne man vel ikke unngå å utmerke, 10 seire i fin stil fortjener absolutt betegnelsen Årets. Så der sto Ross Brawn, Paulo Martinelli og Rory Byrne, med en rørt Jean Todt nede i salen, med beviset på hederen som ble overdratt fra Murray Walker. Altså: Ferrari: endelig Årets Bil.
Bortsett fra at det hadde vært litt pinlig dersom noen hadde hatt med seg den høyglansede søsterpublikasjonen opp på scenen akkurat da. For hva proklamerer de over dobbelt så stor plass som Autosports pinglete Ferrari-presentasjon? Jo, at Årets Bil (racer) er McLaren MP4-15. Godt begrunnet er det, selv om de innrømmer at Ferrarien kom som en ganske close toer. Det som later til å ha slått ut er at leserne, som stemte her også, mener at McLaren som bil var bedre, men at Ferrari bare var best når MS var i nærheten.
Så hva har vi da? En klassisk årets et-eller-annet-situasjon der flere enn en kan skryte av at det er det de er. Årets et eller annet.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no