-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Nytt klipp fra Ecclestone
The Times kunne fortelle at Bernie Ecclestone nå er i ferd med å gi fra seg kontrollen av F1-sirkuset. En gruppe på fem store bilfabrikker er i ferd med å overta hans interesser for å sikre sporten en strukturert fremtid som det heter.

I fjor gjorde Ecclestone et annet kupp, han solgte halvparten av F1-eiendommen sin (men ikke noe av kontrollen) til et tysk TV-selskap, som også eier the Muppets, for, ryktes det, 1,65 milliarder dollars. Halvparten i cash og resten i EMTV-aksjer. De har han glede av, selskapet er på vei mot enten konk, eller et rednings-oppkjøp, for nesten ikke noen penger.
Da virker de samarbeidspartnerne han nå har litt mer solide. Det skal være Renault, BMW, Mercedes, Jaguar (Ford) og Ferrari (Fiat) som har samlet seg for å kjøpe en stor porsjon av SLEC – holdingselskapet som eies av Ecclestones flotte kone, Slavica, der vi finner selve kontrollen av kjernen i Formel 1 virksomheten: TV-rettighetene. I følge The Times er det Fiat-sjefen Paolo Cantarella, som er kartellets talsmann, og han har allerede hatt flere møter med Ecclestone for å trekke opp retningslinjer.
For bilfabrikkene er det viktig å komme inn nå. De har lagt masse penger ned i denne sporten. Ford betalte 50 millioner pund for Stewart teamet før de begynte å bruke seriøse penger på å arbeide med det. Da MGPE kjøpte seg ut og inn av Arrows i 1999 verdsatte de teamet, Arrows, til 110 millioner pund. Og man påstår at IT-økonomien er luftig!
Men bilfabrikkene trenger å beskytte investeringene sine, og dette er selvfølgelig en mulighet. Men samtidig er det vanskelig å se hvordan et forretningskonsortium med styreformenn og controllere og når skal jeg få lov til å vinne-diskusjoner skal kunne opptre like kjapt og bestemt, med samme gode antenner og ensrettede strategiske tankegang som Bernie Ecclestone har demonstrert i mer enn 30 år nå.
Jeg tror at hadde jeg hatt penger i F1 hadde jeg solgt meg ut sammen med Ecclestone. Og heller kjøpt meg inn i hotellet hans i Sveits. Der har han i hvert fall en praktfull samling gamle racerbiler.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no