-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Skal Lauda –eller skal han ikke
Først var det tyske Auto Motor Sport som sa at Niki Lauda skulle få en ledende rolle i Jaguars F1-team. Så sier Jaguar at det er vel ikke akkurat det det er snakk om – men kom til en pressekonferanse i London i ettermiddag, så skal dere høre

Det ville bety at Lauda fikk en slags over-oversikt over Jaguar-teamets sports-satsing, og ville samtidig bety at han ble sjef for i-husets elektronikk-leverandør PI og motorleverandør Cosworth.
Kontrakten, skriver tyskerne, skal vare i tre år og være betalt med fem millioner DM i året.
Det er ikke så lenge siden en slik påstand hadde vært som å antyde at paven var i ferd med å bli lutheraner. Niki Lauda har nesten alltid vært Ferrari, og den evinnelige Parmalat-capsen hans forteller at han har mange røtter sønnafor Alpene.
Men lojaliteten har man kanskje kunnet sette spørsmålstegn ved den siste tiden. Ikke minst fordi Ferrari selv har vist tegn til at de slett ikke trenger ham som en slags uoffisiell rådgiver eller ambassadør. At det dessuten har gått dårlig med flyselskapet har også gitt antydninger om at han kanskje trenger noe å gjøre.
Det er bare et par dager siden han fortale Kronen Zeitung i Wien at han ikke hadde bestemt seg for Formel 1 eller flyving i sin neste karriere, men han fortalte også om en jobb som sikkert hadde kombinert begge deler. Jeg ble spurt om jeg ville bli en av sjefene i Malaysia Airlines. Sørøst Asias største, med 94 fly fortalte han (uten å legge til at de har nær forbindelse både med den nye Formel 1-banen der og Petronas-sponsingen hos Sauber) Jeg takket nei til den, men senere neste uke (sa han forrige uke) vil jeg vite mer om fremtiden min.
Cameron Kelleher, Jaguar-teamets talsperson, sa imidlertid i går, mandag, at det ikke er tatt noen bestemmelse om noe engasjement av Lauda enda, men at det vil komme en offisiell uttalelse ved en pressekonferanse i ettermiddag der han regnet med at både Reitzle og Lauda vil være til stede.
Kan jeg bare få minne om hva Lauda har gjort? Formel 1 verdensmester i 1975, 1977 og 1984. Han startet med March-biler i 1972, så rotet han seg bort i BRM men i 1974 hentet Ferrari østerrikeren Lauda og sveitseren Clay Regazzoni til Modena. Verdensmester i sitt andre år der, og så, i 1976 kom det utrolige Nürburgring-kræsjet ved Bergwerk, som utrolig nok ikke klarte å ta livet av ham, men som ødela deler av ansiktet hans for resten av livet. Og som stengte Nürburgring som seriøs racerbane for alltid.
Ikke bare kom han tilbake, mot alle odds, det tok bare syv uker så var han på plass bak rattet igjen. Hva folk som han og Regga (i dag rullestolbruker, lammet fra livet og ned, men ivrig konkurransekjører med spesialinnredede biler, fremdeles) er laget av kan man bare spekulere på. Men det er helt klart andre gener enn de fleste av dagens Formel 1 førere.
Og ikke bare kom han tilbake etter syv uker, han kom tilbake så solid at på tross av det man i dag hadde kalt post-traumatiske syndromer og det som verre er, tok han sitt andre VM i 1977. At han ikke tok det i brannsår-året var bare et uhell, han var jo borte fra et par løp, og James Hunt ble verdensmester, 1 fattig poeng foran Niki Lauda.
Så forlot han Ferrari, fremdeles har han et VM mer enn Schumacher for dem, og gikk til Brabham, men flyselskapet tok stadig mer av hans tid, så i 1979 sa han takk for seg. Imidlertid klarte McLaren å lure ham tilbake i 1982, og i 1984 hentet han hjem en ny tittel. Men med Alain Prost på laget i 1985 var det imidlertid ikke så morsomt lenger, så da sa han takk for seg.
Det er klart at han fremdeles er en Formel 1 mann. Men om Jaguar kan bruke en som han står jo tilbake å se. Han er fremdeles mer en latiner enn en cool anglosakser. Men det er kanskje akkurat det Jaguar trenger?
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no