-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye utfordringer for Andreas Mikkelsen
Til helgen skal Andreas Mikkelsen på ny i aksjon for Citroën. Denne gangen med tøff konkurranse internt i teamet.
Andreas ser frem til å kjøre Rally Tyskland, som blir hans første asfaltløp for Citroën Total Abu Dhabi WRT. – Målet er å være med i tetkampen, sier han.
Dette blir nordmannens tredje VM-runde for Citroën-teamet, og det første på asfalt. Det spesielle asfaltløpet har flyttet serviceparken fra Trier til Bostalsee, og byr også på noen nye etapper.
– Men mye er likt som i fjor, og jeg har gode resultater fra Tyskland de siste årene. I fjor ledet jeg etter første dag, men gjorde en feil på lørdag og ble til slutt nummer fire, sier de tre siste års bronsemedaljør i VM.
I denne VM-runden skal Andreas for første gang konkurrere sammen med Citroëns førstefører, Kris Meeke, og det skal bli interessant å se på styrkeforholdet de to imellom.
VM-runden i Tyskland er kjent for å være et spesielt løp, med tre vidt forskjellige veityper, som igjen krever tre forskjellige kjørestiler.
Den ene dagen er det vinranker med hårnål etter hårnål, og mye møkk og gjørme som dras opp på veien etter hvert som bilene kutter svinger.
Deretter følger etapper på militærområde med betongveier og såkalte hinkelsteiner, som førerne absolutt bør unngå å treffe hvis de har tenkt å fullføre løpet. Søndag avsluttes det hele på raske og åpne landeveier.
Sammen med kartleser Anders Jæger har Andreas hatt en todagers test for å bli kjent med Citröen C3´n på asfalt. Citröen har tradisjonelt vært svært konkurransedyktige på asfalt, og Andreas forteller at han raskt fant seg til rette i bilen.
– Ja, vi fant oss til rette med en gang. Testen fungerte veldig bra. For første gang har jeg også fått testet på militærområdet, noe som er svært viktig med tanke på å lære seg å ta vare på dekkene.
– Vi kjører på tre helt forskjellige underlag, og jeg mener vi har funnet best mulig innstillinger for alle underlagene. Med de nye bilenes downforce har vi også mye bedre grep på asfalten enn hva jeg har vært vant med, sier han.
Den eneste bekymringen Andreas har er startposisjonen.
– Vi starter litt bak i feltet, så jeg håper været holder seg fint sånn at det ikke blir dratt ut alt for mye steiner og gjørme på veien av de som kjører foran oss, sier Andreas, og legger til at han trives godt i Tyskland.
– Det er absolutt et løp jeg liker, og jeg har forhåpninger om at det skal gå bra i år også. Målet er å være med i teten, sier han.
Og vi er meget spente på hvordan Andreas gjør det i forhold til sin britiske teamkollega. Mads Østberg har valgt å stå over denne runden, så vi eneste norske håp er Mikkelsen.