-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissans gladiator
Nissan er nykommer i årets WEC der høydepunktet er 24-timersløpet på Le Mans. Under nattens Superbowl avslørte de utfordreren sin i en reklamefilm, og her er det flere overraskelser.
To ganger de siste årene har Nissan stått i Garage 56, den som er forbeholdt eksperimentelle biler med ny teknologi. Først i 2012 med den banebrytende DeltaWing, og så, i fjor, med elektrisk drevne Zeod som hadde mange felles designtrekk med deltavingen.
Siden har det vært en del krangel i det offentlige rom om rettighetene til den banebrytende designen i disse eksperimentbilene, så når Nissan nå avslører sin endelige bil, er det ikke spor av designen de har brukt tidligere.
Bilen, med betegnelse Nissan GT-R LM NISMO, ser rett og slett ut som en prototyp skapt for deltagelse i Le Mans, ikke spesielt vakker, men ikke ulik bilene de andre i LMP1-klassen benytter.
Aerodynamikk er selvsagt sentral for biler som skal kjøre så langt som mulig med minst mulig drivstoff, men prototypene så da kulere ut for noen år siden.
Et annet element som skiller Nissan fra Audi, Porsche og Toyota er at de monterer motoren i front og går for forhjulsdrift. De benytter en 3-liters twinturbo V6 bensinmotor og et kinetisk regenererings-system, altså snakker vi en form for hybrid drift. Samlet effekt: 1250 hk.
Legg også merke til den uvanlige hjulutrustningen, med bredere dekk foran enn bak.
V6 bensinmotorer for racerbiler er et felt Nissan behersker – de aller fleste biler i den nest høyeste divisjonen, LMP2, har i årevis benyttet Nissan V6-motorer.
Eneste fører Nissan nevner foreløpig er rutinerte Marc Gene. Hans erfaring fra åtte 24-timersløp (seier med Peugeot i 2009), fire år i F1 (Minardi og Williams) og en lang periode som testfører for Ferrari, kommer nok godt med når den nye bilen skal perfeksjoneres.
I tillegg til 24-timersløpet på Le Mans skal Nissan delta i hele VM-serien, noe som innebærer sesongstart på Silverstone 12. april.