-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nissans gladiator
Nissan er nykommer i årets WEC der høydepunktet er 24-timersløpet på Le Mans. Under nattens Superbowl avslørte de utfordreren sin i en reklamefilm, og her er det flere overraskelser.
To ganger de siste årene har Nissan stått i Garage 56, den som er forbeholdt eksperimentelle biler med ny teknologi. Først i 2012 med den banebrytende DeltaWing, og så, i fjor, med elektrisk drevne Zeod som hadde mange felles designtrekk med deltavingen.
Siden har det vært en del krangel i det offentlige rom om rettighetene til den banebrytende designen i disse eksperimentbilene, så når Nissan nå avslører sin endelige bil, er det ikke spor av designen de har brukt tidligere.
Bilen, med betegnelse Nissan GT-R LM NISMO, ser rett og slett ut som en prototyp skapt for deltagelse i Le Mans, ikke spesielt vakker, men ikke ulik bilene de andre i LMP1-klassen benytter.
Aerodynamikk er selvsagt sentral for biler som skal kjøre så langt som mulig med minst mulig drivstoff, men prototypene så da kulere ut for noen år siden.
Et annet element som skiller Nissan fra Audi, Porsche og Toyota er at de monterer motoren i front og går for forhjulsdrift. De benytter en 3-liters twinturbo V6 bensinmotor og et kinetisk regenererings-system, altså snakker vi en form for hybrid drift. Samlet effekt: 1250 hk.
Legg også merke til den uvanlige hjulutrustningen, med bredere dekk foran enn bak.
V6 bensinmotorer for racerbiler er et felt Nissan behersker – de aller fleste biler i den nest høyeste divisjonen, LMP2, har i årevis benyttet Nissan V6-motorer.
Eneste fører Nissan nevner foreløpig er rutinerte Marc Gene. Hans erfaring fra åtte 24-timersløp (seier med Peugeot i 2009), fire år i F1 (Minardi og Williams) og en lang periode som testfører for Ferrari, kommer nok godt med når den nye bilen skal perfeksjoneres.
I tillegg til 24-timersløpet på Le Mans skal Nissan delta i hele VM-serien, noe som innebærer sesongstart på Silverstone 12. april.