-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mye nordisk i WRC
Petter Solberg blir langt fra eneste nordiske fabrikkfører i rally-VM. Fire andre er nå bekreftet.
Fra neste år gjør Suzuki sin entré som fullverdig VM-deltager, og dermed er det fire rene fabrikkteam som skal konkurrere – Citroën, Ford, Subaru og Suzuki. I tillegg kommer private, halvoffisielle fabrikkteam, som for eksempel Stobart Ford som Henning Solberg kjører for. Vi vil helt sikkert også få se andre unge nordmenn i aksjon i disse teamene.
Ford-fører Marcus Grönholm har fått nok etter en lang karriere og velger å trekke seg fra rally å toppnivå. Dermed rykker Mikko Hirvonen opp som førstefører i Ford mens en ny finne – 22-årige Jari-Matti Latvala som i år konkurrerte sammen med Henning – får det andre setet.
Nordisk Suzuki
Hos nykommer Suzuki satses det helnordisk. Rutinerte Toni Gardemeister skal kjøre den ene bilen mens svenske Per-Gunnar Andersson – bedre kjent som PG – får det andre setet. Svensken har vunnet Super 1600, det såkalte Junior-WRC to ganger for Suzuki, først i en Ignis i 2004 og i år i en Swift.
Kartleser for Gardemeister er Tomi Tuominen mens PG skal guides av en annen Andresson med fornavn Jonas. Dermed har igjen Sverige en fabrikkfører i WRC etter noen års pause.
WRC-bilen til Suzuki er basert på en SX4, og det skal bli spennende å se hvordan den hevder seg. Det er liten tvil om at Suzuki mener alvor når de kaster seg inn i den gromme klassen etter å ha dominert JWRC i flere år.