-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mye nordisk i WRC
Petter Solberg blir langt fra eneste nordiske fabrikkfører i rally-VM. Fire andre er nå bekreftet.
Fra neste år gjør Suzuki sin entré som fullverdig VM-deltager, og dermed er det fire rene fabrikkteam som skal konkurrere – Citroën, Ford, Subaru og Suzuki. I tillegg kommer private, halvoffisielle fabrikkteam, som for eksempel Stobart Ford som Henning Solberg kjører for. Vi vil helt sikkert også få se andre unge nordmenn i aksjon i disse teamene.
Ford-fører Marcus Grönholm har fått nok etter en lang karriere og velger å trekke seg fra rally å toppnivå. Dermed rykker Mikko Hirvonen opp som førstefører i Ford mens en ny finne – 22-årige Jari-Matti Latvala som i år konkurrerte sammen med Henning – får det andre setet.
Nordisk Suzuki
Hos nykommer Suzuki satses det helnordisk. Rutinerte Toni Gardemeister skal kjøre den ene bilen mens svenske Per-Gunnar Andersson – bedre kjent som PG – får det andre setet. Svensken har vunnet Super 1600, det såkalte Junior-WRC to ganger for Suzuki, først i en Ignis i 2004 og i år i en Swift.
Kartleser for Gardemeister er Tomi Tuominen mens PG skal guides av en annen Andresson med fornavn Jonas. Dermed har igjen Sverige en fabrikkfører i WRC etter noen års pause.
WRC-bilen til Suzuki er basert på en SX4, og det skal bli spennende å se hvordan den hevder seg. Det er liten tvil om at Suzuki mener alvor når de kaster seg inn i den gromme klassen etter å ha dominert JWRC i flere år.