-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mye nordisk i WRC
Petter Solberg blir langt fra eneste nordiske fabrikkfører i rally-VM. Fire andre er nå bekreftet.
Fra neste år gjør Suzuki sin entré som fullverdig VM-deltager, og dermed er det fire rene fabrikkteam som skal konkurrere – Citroën, Ford, Subaru og Suzuki. I tillegg kommer private, halvoffisielle fabrikkteam, som for eksempel Stobart Ford som Henning Solberg kjører for. Vi vil helt sikkert også få se andre unge nordmenn i aksjon i disse teamene.
Ford-fører Marcus Grönholm har fått nok etter en lang karriere og velger å trekke seg fra rally å toppnivå. Dermed rykker Mikko Hirvonen opp som førstefører i Ford mens en ny finne – 22-årige Jari-Matti Latvala som i år konkurrerte sammen med Henning – får det andre setet.
Nordisk Suzuki
Hos nykommer Suzuki satses det helnordisk. Rutinerte Toni Gardemeister skal kjøre den ene bilen mens svenske Per-Gunnar Andersson – bedre kjent som PG – får det andre setet. Svensken har vunnet Super 1600, det såkalte Junior-WRC to ganger for Suzuki, først i en Ignis i 2004 og i år i en Swift.
Kartleser for Gardemeister er Tomi Tuominen mens PG skal guides av en annen Andresson med fornavn Jonas. Dermed har igjen Sverige en fabrikkfører i WRC etter noen års pause.
WRC-bilen til Suzuki er basert på en SX4, og det skal bli spennende å se hvordan den hevder seg. Det er liten tvil om at Suzuki mener alvor når de kaster seg inn i den gromme klassen etter å ha dominert JWRC i flere år.