-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Klart for tysk WRC-runde
I helgen kjøres den tyske VM-runden i rally i vakre omgivelser i Moseldalen. Utfordringene er mange for de fire nordmennene som stiller til start.

Andreas Mikkelsen ligger på andreplass i VM-sammendraget bak sin teamkollega i Volkswagen, den regjerende verdensmesteren Sebastien Ogier.
Det betyr at nordmannen er nummer to på veien, men når underlaget er asfalt er det en fordel. Førerne drar nemlig grus ut på asfalten når de kutter svingene slik at det blir glattere jo lengre bak i feltet man starter.
I helgen håper Mikkelsen og kartleser Anders Jæger at de skal plukke ytterligere poeng på Ogier – noe som langt fra blir noen enkel oppgave.
– Vi har nærmet oss Sebastien Ogier, og det håper vi at skal fortsette også i Tyskland. Det betyr at vi må være med å slåss i toppen. Jeg har kommet på pallen i Tyskland de to siste årene, men vet at det ikke blir noen enkel oppgave verken å kopiere det eller kjøre fra Ogier. Han har kjørt ekstremt fort i Tyskland de siste årene, poengterer Andreas.
27-åringen beskriver Rally Tyskland som et vanskelig løp og en asfaltrunde som er litt utenom det vanlige.
– Det blir tre vidt forskjellige dager i rallybilen. Vi vil oppleve vanlige raske asfaltveier, betong og glatt underlag på et militærområde og spesielle omgivelser gjennom vinranker. Underlaget varierer fra dag til dag, og derfor er det viktig å kunne omstille seg raskt og endre kjørestil for å tilpasse seg underlaget.
– Vi har også erfart at været skifter raskt, og da blir rapportene fra sikkerhetsmannskapet mitt viktige. De kjører gjennom etappene så tett opp til løpet som mulig, og tilbakemeldingene fra dem danner grunnlaget for dekkvalgene vi tar, forteller Volkswagen-føreren, som ser frem til å få asfalt under hjulene igjen.
– Det er lenge siden jeg har kjørt på asfalt, så det gleder jeg meg til. Og endelig er det et løp hvor det er mulig å vinne fra en tidlig startposisjon, sier Andreas, som vil være bil nummer to på veien.
Øvrige norske som er påmeldt til den tyske VM-runden er Ford-fører Mads Østberg som ligger på sjetteplass i VM-sammendraget, Ole Christian Veiby som er nummer to i Junior-VM og Oscar Solberg som kjører rekrutteringsklassen Drive DMack Ford Fiesta Cup.
Den tiende VM-runden, som etter programmet skulle kjøres 8. til 11. september i Kina, er kansellert. Årsaken er ekstreme værforhold som har ødelagt veier og infrastruktur i området der rallyet skulle kjøres, i nærheten av Beijing.
Skadene er så ekstreme at det ikke er mulig å gjennomføre rallyet. Løpet blir ikke erstattet, og dermed blir antall VM-runder redusert fra 14 til 13.