-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Østberg klar for grus og asfalt
Mads Østberg og kartleser Torstein Eriksen er klar for VM-seriens eneste rally med "blandet underlag".
Rally RACC Catalunya i Spania er det eneste løpet i sesongen som kjøres både på grus og asfalt. Det betyr at Mads starter med grusunderstell på sin Ford Fiesta WRC den første dagen, men at bilen bygges om til asfaltoppsett til de to siste dagene.
– Det er et unikt løp fordi vi skal kjøre både på løst og fast underlag, og det byr på utfordringer, både kjøremessig og teknisk. Jeg har en bra startposisjon på fredagen og vil forsøke å utnytte det til min fordel, før vi går over til de rene asfaltetappene lørdag og søndag.
– Grusveiene er tekniske og medium raske og passer meg bra. Asfaltveiene er raske og nesten som «stuegulv». Det er det nærmeste vi kommer asfaltracing i rally-VM, sier Østberg.
Mads avsluttet nylig samarbeidet med det tsjekkiske Jipocar-teamet og kjører i Spania med sitt eget mannskap under banneret Onebet Adapta World Rally Team.
– Det er ikke noe dramatikk i dette, og vi avsluttet samarbeidet i full forståelse. Men nå er vi altså tilbake med et eget team under Adapta-paraplyen, sier Mads.
Det har vært en lengre pause siden siste VM-rally, men Mads har likevel fått verdifull testing og kjøretrening før kommende helgs rally i Spania.
For tre uker siden kjørte han som gjestefører i Porsche Carrera Cup i Sverige og oppnådde gode resultater. Forrige helg deltok Mads med sin Fiesta WRC 2017 i NM-finalen, Rally Hedmarken, der han og Emil Axelsson sikret totalseieren med klar margin.
– Banekjøringen i Sverige var mest for moro skyld, men det var ikke så dumt å få litt kjøretrening på asfalt. Rally Hedmarken ga oss mulighet til å teste på raske og utfordrende grusveier, og vi lærte mye i løpet av dagen. I og med at etappene ble kjørt to ganger kunne vi teste forskjellig oppsett, og vi hadde stor progresjon i løpet av dagen, sier Mads.
Torstein Eriksen, som leste notene i Rally Finland, gjør sitt andre VM-rally i Spania med Mads. Det er ikke avgjort hvem som sitter i bilen i neste VM-runde i Wales, og Mads understreker at han ikke er ferdig med prosessen rundt å vurdere hvem som blir kartleser på permanent basis i 2018.
– Den beslutningen tar vi ikke før denne sesongen er over. Det har vært en interessant prosess å vurdere tre forskjellige kartlesere mot hverandre. Jeg kan si så mye som at alle tre har vist seg å være svært dyktige, men det er bare plass til en av dem i bilen neste år, sier han.