-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
VM-poeng i lærerikt løp
Andreas Mikkelsen kan puste lettet ut etter sjuendeplass i Rally Monte Carlo. – Jeg har aldri kjørt et vanskeligere og mer utfordrende løp, og er glad for at jeg får med meg masse lærdom og poeng i sammendraget, sier han.
Det tradisjonsrike løpet og åpningsrunden i årets Rally-VM er viden kjent for sine spektakulære veier og ikke minst vanskelige forhold. Dette var noe Andreas Mikkelsen og kartleser Mikko Markkula også fikk erfare i sin VW Polo R WRC.
– Det er ikke annet å si enn at dette var et utrolig tøft rally for oss. Løpet besto av så mange utfordringer som vi aldri tidligere har stått overfor. I likhet med mange andre, fant vi oss selv i å kjøre med asfaltdekk på snø og piggdekk i regnet. Dekkvalget var definitivt ekstremt vanskelig, sier han, og puster lettet ut for at de klarte målsettingen om å komme til mål.
– Å fullføre løpet var hele tiden mitt mål, og når jeg nå står her med sjuendeplass og poeng i sammendraget, må jeg innrømme at jeg er overrasket over hvor vanskelig det var å oppnå målsettingen. Men jeg har lært mye i Rally Monte Carlo, og dette er lærdom jeg skal ta med meg videre, sier han.
VW Motorsport-førerens første deltakelse i Rally Monte Carlo i en WRC-bil, ble belønnet med seks VM-poeng. Han forsøkte å kjøre på det trygge gjennom løpets 14 fartsetapper. Men det var heller ikke alltid nok.
Med asfaltdekk på den tiende etappen skled den norsk/finske-duoen sakte av den snødekte veien i en sving mellom Sisteron og Thoard. De fikk hjelp av publikum til å komme seg på veien igjen, men mistet mye tid på uhellet.
Underveis i løpet hadde Andreas en fin progresjon i kjøringen, og på den nesten 50 kilometer lange SS9 kjørte han inn til en imponerende tredjetid.
– Det er en lettelse å ha gjort unna Monte Carlo Rally. Nå kan jeg rette blikket fremover, og de kommende løpene på kalenderen kjenner jeg bedre og kan slippe meg mer løs, sier nordmannen, som gledet seg over at teamkamerat og regjerende verdensmester, Sebastien Ogier, åpnet sesongen med seier.