-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Benetton på Marcusplassen
Benetton valgte i dag noe uvanlige omgivelser da de lanserte sin B201 på Marcusplassen i Venezia. Men bil og førere ble trygt fraktet på plass med lekter og gondoler.

Bilen har allerede hatt sin debut på bane, det skjedde i Barcelona forrige uke. Den er bygget rundt den revolusjonerende Renault-motoren som har hele 111 graders vinkel mellom sylindrene. Dem er det selvsagt 10 av som i alle F1-biler. B201 blir den siste bilen som bærer betegnelsen Benetton, fra neste år heter teamet Renault.
Grunnleggeren av Benetton-imperiet, Luciano Benetton, var tilstede på dagens seanse og sa: Babyen vår er blitt voksen nå, og trenger nye foreldre. Og den nye pappan, Renault-sjef Patrick Faure, sa at Venezia var valgt med omhu for å gjøre stas på Benetton-familien som hadde gjort en stor innsats gjennom sine 20 år i motorsport.
Faure sa videre at 2001 var et transmisjonsår for å prøve ut nye ideer. Målet er å gjøre et teknologisk kvantesprang med hensyn til kompakthet, vekt og effektivitet. For å vinne må nye, kreative løsninger prøves ut og nye kreative partnere hentes inn.
Teamsjef Flavio Briatore sa seg godt fornøyd med den effekten nyansatte Jenson Button hadde hatt for teamet, blant annet ved å virke som en spore på Giancarlo Fisichella. Men, sa Briatore vi har ikke som mål å vinne VM i 2001. Vårt mål er å gjennomføre et utviklingsprogram med tanke på fremtiden. Vi bestemte oss i fjor for å gå for den helt nye motoren selv om det hadde vært tryggere å fortsette med den gamle. Men dersom man ikke tar noen risikable trekk kommer man ikke videre. Av samme årsak har Benetton valgte å satse på nykommer Michelin fremfor Bridgestone på dekksiden, noe du kan lese mer om på denne linken.
Den storslåtte lanseringen skal ha kostet Benetton omkring en halv million dollar og de måtte ha spesialtillatelse fra ordføreren i Venezia for å frakte inn bilen i den eller så gondoliserte italienske byen.
Bilde: B201 på lekter
Bilde: B201 skrå forfra
Bilde: B201 fra siden
Bilde: B201 forfra
Bilde: Jenson Button
Bilde: Giancarlo Fisichella