-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ferrari sikret seg The Double
Michael Schumacher vant årets siste Formel 1-løp og sikret dermed Ferrari seieren også i konstruktør-VM. Allerede for to uker siden vant den samme Schumacher fører-VM, og for første gang på 21 år sikret Ferrari seg begge titlene.

Kollisjon
Allerede i en av de første svingene oppsto et sammenstøt mellom tre førere bak i feltet, Diniz i Sauber, de la Rosa i Arrows og Heidfeld i Prost. Dermed kom Safety Car på banen og ble ute en drøy runde. Da omstarten gikk på den 3. runden var Häkkinen noe uoppmerksom. Han ble forbikjørt av sin teamkollega og begge Ferrari-bilene og ramlet dermed fra ledelse til 4. plass. Få runder senere kjørte også Häkkinen i depotet for å avtjene sin 10 sekunders stop & go-straff for å ha tjuvstartet. Dermed ramlet den doble verdensmesteren helt ned til 19. plass.
De fleste førerne hadde valgt to depotstopp i Malaysia, og allerede på den 17. runden kjørte Coulthard inn til sitt første stopp, noe som skulle bli skjebnesvangert for skotten. Det var ikke meningen å stoppe så tidlig, men jeg var ute på gresset og ødela det ene hjulet, forklarte Coulthard på pressekonferansen etter løpet.
Schumi i tet
Michael Schumacher ble på banen og satte inn en serie raske runder. Og da tyskeren kom tilbake på banen etter sitt første stopp på den 25. runden, kom han ut et par sekunder foran Coulthard. Sistnevnte presset voldsomt på Schumi gjennom hele løpet, og var til tider helt oppe i gearkassa til konkurrenten. Men Schumi er ingen lett mann å passere, så skotten måtte nøye seg med 2.plass i løpet. Rubens Barrihcello sørget for to røde kjøredresser på seierspallen ved å kjøre inn til en klar 3. plass.
Mesterlig av Häkkinen
Lenger bak i feltet arbeidet Mika Häkkinen voldsomt og satte dagens raskeste runde med en tid som var nesten to sekunder under banerekorden satt av Schumacher i fjor. Etter sin straff var han som nevnt nede på 19.plass, men finnen avanserte gjennom feltet og endte til slutt på en imponerende 4. plass. Mika hadde, i motsetning til de tre fremste, valgt å bare ta ett depotstopp. Häkkinen hadde en duell med Villeneuve om 4.plassen, men etter en dristig manøver kom finnen seg forbi canadieren, og i mål hadde han en margin på 35 sekunder til denne. Eddie Irvine sikret et poeng for Jaguar i en heller mager sesong for det nye teamet.
Jenson Button hadde ingen god dag i Malaysia. Han fikk en flott start og klatret fra 16. startspor opp til 10. plass. Men på den 19. runden måtte den unge briten bryte sitt foreløpige siste løp for Williams med blåst motor. Også Buttons teamkollega, Ralf Schumacher, var langt fra toppformen. Han måtte i dag kjempe for å holde Minardi-bilene bak seg, og også Ralf måtte til slutt gi tapt for tekniske problemer.
Røde parykker
Det var selvsagt høy stemning hos Ferrari etter at teamet sikret seg konstruktør-VM. Begge førerne, teamsjefene og en rekke av mekanikerne tok på seg røde parykker under premieutdelingen.
Michael Schumacher sa på pressekonferansen etter løpet at det hadde vært svært tøft og at han hadde vært presset hardt av Coulthard gjennom hele løpet. Målet var å vinne i dag, sa Schumacher, selv om vi kunne ha sikret oss konstruktør-VM med en fjerdeplass i dagens løp.
Sorry, Michael
David Coulthard var raskt borte og snakket med Schumacher etter målgang, og da han ble spurt hva han hadde sagt til Schumi svarte skotten: Jeg ba om unnskyldning for at vi har hatt noen uoverensstemmelser gjennom sesongen. Jeg burde ha tatt opp en del saker med Michael direkte i stedet for å gå ut i media, avsluttet han. Dermed bør idyllen være nærmest fullkommen i Formel 1-sirkuset, for de to erkerivalene, Häkkinen og Schumacher, danset samba og festet sammen langt inn i de små timer etter at Schumi sikret seg VM-tittelen i Japan.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no
1. Michael Schumacher, Ferrari: 1t35:54.235 (194.199 km/t)
2. David Coulthard, McLaren Mercedes: + 0:00.700
3. Rubens Barrichello, Ferrari : + 0:18.400
4. Mika Häkkinen, McLaren Mercedes: + 0:35.200
5. Jacques Villeneuve, BAR Honda: + 1:10.600
6. Eddie Irvine, Jaguar Ford: + 1:12.500
7. Alexander Wurz, Benetton Supertec: + 1:39.300
8. Mika Salo, Sauber Petronas: + 1 runde
9. Giancarlo Fisichella, Benetton Supertec: + 1 runde
10. Jos Verstappen, Arrows Supertec: + 1 runde
11. Jean Alesi, Prost Peugeot: + 1 runde
12. Jarno Trulli, Jordan Mugen-Honda: + 1 runde
13. Gaston Mazzacane, Minardi Fondmetal: + 6 runder