-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
God debut i Special Saloon for Pål R. Eidsvold
Å stille til start i et løp med en bil man aldri tidligere har kjørt, er en utfordring i seg selv. Men Pål R. Eidsvold liker utfordringer og gjorde en hederlig innsats i sin Special Saloon debut.

Pål var godt fornøyde med fredagens trening, men var svært usikker på kvalifiseringen neste dag. –Mot slutten av treningen fredag begynte bilen å fuske voldsomt, og da vi åpnet motoren fant vi fort ut hvorfor, sier han. –Det ene stemplet var sprukket så bilen gikk bare på tre sylindere. Påls mekanikere fikk kontakt med bilens eier som hadde ny motor stående på Nesodden. –Men jeg tror neppe vi rekker å få byttet motor før kvalifiseringen, så jeg må nok finne meg i starte bakerst i lørdagens første løp, sa Pål fredag kveld.
Lørdag: Kvalifisering og løp
Lørdag formiddag var Pål mer optimistisk. –Motoren kom frem til Vålerbanen klokka 1 i natt, og mekanikerne har skrudd gjennom hele natten slik at vi rakk kvalifiseringen. Og selv om Pål bare fikk kjørt 4 runder i kvalifiseringen, klarte han å oppnå 9. startspor. –Jeg tok det litt forsiktig siden vi hadde helt ny motor, så jeg er godt fornøyd med tiden, sa han lørdag formiddag. –Jeg satser på å bli blant de fem beste i løpet.
Men det skulle gå bedre enn som så. –Det startet med at jeg fikk et lite dytt på den første runden og dermed ramlet jeg helt ned til en 13. plass. Men Pål ga ikke opp av den grunn. Sulten som han var på å oppnå et godt resultat avanserte Pål gjennom feltet og endte til slutt på en flott 4. plass. –Dette var vel den beste plasseringen jeg kunne håpe på, for de foran meg i mål har langt raskere biler, sa en sliten og fornøyd Pål etter målgang. Lørdagens løp ble vunnet av Steffen Gislerud i en Chevrolet Corvette foran Roger Enger i BMW M3 og Anders Berggren i Chevrolet Camaro. Påls storebror, Jack Eidsvold kjørte sin Porsche inn til 5. plass bak Pål.
Søndag: Løp
I søndagens løp startet Pål fra femte startspor og hadde dermed et langt bedre utgangspunkt enn foran lørdagens løp. Men dessverre måtte unggutten bryte allerede på første runde med tekniske problemer. –Et rør mellom clutchen og gearkassa røyk, og dermed var det umulig å skifte gear, sier Pål. Han er likevel godt fornøyd med helgen, og det har gitt mersmak å kjøre takbil. –Sammenlignet med Formel 3-bilen går denne raskere på langsidene, men den har mye dårligere bremser og går dårligere i svingene. Men jeg kan absolutt tenke meg å kjøre en takbil også neste sesong, for det ser ikke ut til å bli noe nordisk F3-mesterskap,avslutter han.
Søndagens løp ble vunnet av veteranen Dagfinn Larsen i Lotus Esprit foran Tord Linnerud i Opel Vectra og Roger Enger i BMW M3. Jack Eidsvold ble nummer 7 i dette løpet.
Kilde: Pressemelding Team Pål R. Eidsvold