-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GT-serie på strøm
FIA har introdusert noe spennende. En ny GT-serie for batterielektriske biler.
Selvfølgelig måtte det komme, det blir stadig flere muligheter for å kjøre fort med elektriske biler – også i konkurransesammenheng.
Her legger FIA opp til noe som høres ut som det kan går ganske fort: minimumsvekt mellom 1490 og 1530 kg – litt mer enn dagens GT3-biler (men det er et økonomitiltak sier FIA) og maks 577 hk. (Hva er det en GT3 bil gir? Litt over 500?).
Disse bilene, sier FIA, skal ha prestasjoner i GT3-området men være overlegne både når det gjelder akselerasjon og tempo på trenings- og kvalifiserings-runder. FIA regner med 2,4 til hundre og rundt 300 km/t.
Racerbilen skal baseres på en base-bil som man kan bygge – eller velge – selv. Konstruktørene skal få bygge sin egen batteripakke (men batteriene må komme fra Saft) og den skal være begrenset til 87 kWt.
Selv om dette høres ut som begrenset rekkevidde, er det meningen at bilene skal kjøre lange løp (kanskje 24-timers også?) for det legges opp til pit-stopp med en ultrakjapp lader på 700 kW. Med andre ord, et par minutter å komme opp på 60 %.
Konstruktørene har også stor frihet når det gjelder bilens layout. To- eller firehjulsdrift går om hverandre, to eller fire motorer også. Full momentkontroll i hvert hjørne er også tillatt.
Det skal bli spennende å se hvilke produsenter som melder seg på her.