-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
GT-serie på strøm
FIA har introdusert noe spennende. En ny GT-serie for batterielektriske biler.
Selvfølgelig måtte det komme, det blir stadig flere muligheter for å kjøre fort med elektriske biler – også i konkurransesammenheng.
Her legger FIA opp til noe som høres ut som det kan går ganske fort: minimumsvekt mellom 1490 og 1530 kg – litt mer enn dagens GT3-biler (men det er et økonomitiltak sier FIA) og maks 577 hk. (Hva er det en GT3 bil gir? Litt over 500?).
Disse bilene, sier FIA, skal ha prestasjoner i GT3-området men være overlegne både når det gjelder akselerasjon og tempo på trenings- og kvalifiserings-runder. FIA regner med 2,4 til hundre og rundt 300 km/t.
Racerbilen skal baseres på en base-bil som man kan bygge – eller velge – selv. Konstruktørene skal få bygge sin egen batteripakke (men batteriene må komme fra Saft) og den skal være begrenset til 87 kWt.
Selv om dette høres ut som begrenset rekkevidde, er det meningen at bilene skal kjøre lange løp (kanskje 24-timers også?) for det legges opp til pit-stopp med en ultrakjapp lader på 700 kW. Med andre ord, et par minutter å komme opp på 60 %.
Konstruktørene har også stor frihet når det gjelder bilens layout. To- eller firehjulsdrift går om hverandre, to eller fire motorer også. Full momentkontroll i hvert hjørne er også tillatt.
Det skal bli spennende å se hvilke produsenter som melder seg på her.