-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny BAR lansert i London
Med 36 dager til sesongstart i Formel 1 står lanseringene av årets biler formelig i kø om dagen. Vi har allerede presentert nyhetene fra Jaguar og Jordan. I dag er det BAR som står for tur.

Ikke fornøyd med 5. plass
Mens forrige sesong var en stor forbedring i forhold til debutsesongen, er jeg ikke fornøyd med at vi bare klarte 5.plass i mesterskapet, sa teamsjef Craig Pollock ved introduksjonen. Målet for 2001 er å bli minimum nummer 3 totalt og å vinne enkelte løp, og med teamets infrastruktur på plass er det fullt ut oppnåelig. Men disse ord ønsket Pollock å presisere at BAR ikke har entret Formel 1 bare for å delta.
Mye er nytt på bilen foran årets sesong. Blant annet en helt ny, elektronisk servostyring. Gearboksen har blitt vesentlig krympet og bilens totalvekt har blitt vesentlig redusert (med drøyt 30 kg). I fjor var ingen detaljer på bilen verken spesielt bra eller spesielt dårlig, men for å konkurrere mot Ferrari og McLaren må vi sørge for at alt blir optimalt, sa Pollock.
Over 17.000 omdreininger
BARs motorer blir som tidligere utviklet av Honda, og japanerne har også gjort en stor innsats gjennom vinteren for å fremskaffe en kraftigere og lette motor enn den som ble benyttet i foregående sesong. Det er som vanlig sparsomt med tekniske opplysninger, men Honda sier at motorene klarer over 17.000 o/min.
Kanadieren Jacques Villeneuve starter sin tredje sesong i teamet. Nykommer er franskmannen Olivier Panis som etter et hvileår som testfører for McLaren igjen skal delta for fullt i VM-sirkuset. Panis påstår at han ikke er skremt av å ha Villeneuve som teamkollega men at han snarere anser det positivt å ha en av verdens raskeste som sin makker. Og på flere av fjorårets McLaren tester viste Panis at han var helt på høyde med to av verdens beste, Mika Häkkinen og David Coulthard.
Fire testførere
I tillegg til de to faste førerne stiller BAR i årets sesong med hele fire test- og utviklingsførere. Disse er Darren Manning (25) fra England, som også var testfører i fjor mens han deltok i Formel 3000-mesterskapet. Det samme gjelder franskmannen Patrick Le Marié (33) som i fjor var testfører og nå har fått tittel som utviklingsfører. To nye førere er også tatt inn som testførere, i alle fall på papiret, mens de parallelt skal delta i det britiske Formel 3-mesterskapet. Disse er Takuma Sato (24), en ung Honda-protesjé fra Japan og Anthony Davidson (20) fra England. Dermed burde rekrutteringen være sikret for det unge BAR-teamet.
BILDER:
Bilde: BAR Honda 2001
Bilde: BAR introduksjon
Bilde: BAR introduksjon med Villeneuve, Pollock og Panis
Bilde: Adrian Reynard (tv) og Craig Pollock
Bilde: Jacques Villeneuve
Bilde: Olivier Panis
Bilde: Patrick Le Marié
Bilde: Takuma Sato
Bilde: Anthony Davidson
Av Terje Ringen – bilnorge.no