-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Porsche moser egne mål
Like før leveringene av 918 Spyder starter, forteller Porsche at de har overgått sine egne mål.
Neste år kommer racing-utgaven av Porsches superhybrid. Det blir interessant å se hvordan den rutinerte søstera, Audi, hamler opp med denne:
Under den siste fintuningen har Porsches spesialister greid å finne litt mer effekt samtidig som de har oppnådd enda bedre forbruks- og utslippstall.
Med den vektbesparende Weissach-pakken montert, går akselerasjonen til 100 km/t nå på 2,6 sekunder (- 0,2 sek.).
Null til 200 km/t kan foretas på 7,2 sekunder (-0,5 sek.), og får du anledning til å lukte på 300-merket, skal det være innen rekkevidde på 19,9 sekunder (- 2,1 sek.).
- Vi har benyttet alle muligheter og arbeidet tettest mulig opp til deadline, sier Dr. Frank-Steffen Walliser, Senior Vice President for 918 Spyder.
SE VIDEO: Slik fungerer Porsche superhybid
Man har også klart å perfeksjonere de to elektriske motorene, slik at 918 Spyder kan foreta en utslippsfri akselerasjon til 100 km/t på 6,2 sekunder. Dette er en forbedring på syv tideler, og med Weissach-pakken kan ytterligere en tidel barberes bort.
Porsche hevder at 918 Spyder med Weissach-pakken for øyeblikket holder rekorden for «gatebiler» rundt Nordsløyfa med tiden 6 minutter og 7 sekunder.
Samtidig har den oppnådd A+ i den europeiske utslipps-klassifiseringen. Med Weissach-pakke har den ifølge NEDC-syklusen et utslipp på 0,30 l/mil (0,31 uten pakken), tilsvarende et CO2-utslipp på 70 gram per kilometer – eller, om du vil, et energiforbruk på 1,27 kWh på mila.