-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsche moser egne mål
Like før leveringene av 918 Spyder starter, forteller Porsche at de har overgått sine egne mål.


Neste år kommer racing-utgaven av Porsches superhybrid. Det blir interessant å se hvordan den rutinerte søstera, Audi, hamler opp med denne:
Under den siste fintuningen har Porsches spesialister greid å finne litt mer effekt samtidig som de har oppnådd enda bedre forbruks- og utslippstall.
Med den vektbesparende Weissach-pakken montert, går akselerasjonen til 100 km/t nå på 2,6 sekunder (- 0,2 sek.).
Null til 200 km/t kan foretas på 7,2 sekunder (-0,5 sek.), og får du anledning til å lukte på 300-merket, skal det være innen rekkevidde på 19,9 sekunder (- 2,1 sek.).
- Vi har benyttet alle muligheter og arbeidet tettest mulig opp til deadline, sier Dr. Frank-Steffen Walliser, Senior Vice President for 918 Spyder.
SE VIDEO: Slik fungerer Porsche superhybid
Man har også klart å perfeksjonere de to elektriske motorene, slik at 918 Spyder kan foreta en utslippsfri akselerasjon til 100 km/t på 6,2 sekunder. Dette er en forbedring på syv tideler, og med Weissach-pakken kan ytterligere en tidel barberes bort.
Porsche hevder at 918 Spyder med Weissach-pakken for øyeblikket holder rekorden for «gatebiler» rundt Nordsløyfa med tiden 6 minutter og 7 sekunder.
Samtidig har den oppnådd A+ i den europeiske utslipps-klassifiseringen. Med Weissach-pakke har den ifølge NEDC-syklusen et utslipp på 0,30 l/mil (0,31 uten pakken), tilsvarende et CO2-utslipp på 70 gram per kilometer – eller, om du vil, et energiforbruk på 1,27 kWh på mila.