-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Problemhelg for Furuseth
Runde 11 og 12 i USF2000 Championship ble sist helg kjørt på den kjente banen Mazda Raceway Laguna Seca, California, USA. Forventningene var høye, men dessverre ble helgen problematisk.
17-åringen Henrik Furuseth fra Råholt kjører den amerikanske formelbilserien USF2000, som er første trinn på ”Mazda Road to Indy”, det offisielle programmet til IndyCar for unge førere med stipend til serievinnerne på alle nivåer. Dette gjør seriene i programmet populære og nivået er høyt.
Problemene begynte allerede første testdag, motoren gikk ikke som den skulle. I alle testpassene gikk motoren for varm og mistet kraft. Henrik tapte tid ut av svingene og motoren gikk 10 km/t tregere enn den skulle på alle rakstrekkene.
Teamet byttet noen deler før kvalifiseringen dagen etter, i håp om at det skulle bli bedre, men uten at det ga bedre ytelse.
Henrik endte opp på 17. plass i kvalifiseringen, 1,5 sekund bak lederen. Noe måtte gjøres, og etter kvalifiseringen bestemte teamet seg for å bytte til ny motor.
Et resultat var at den norske unggutten måtte stå over Race 1 da dette var for tett etter kvalifiseringen til at de rakk å bli ferdige med motorbyttet. Teamet gjorde en god jobb og bilen var klar for Race 2 dagen etter.
I Race 2 startet Henrik nesten bakerst i feltet, hadde en bra start og kom seg raskt oppover i feltet. Han tok seg helt opp til 11. plass før noen krasjet og Safety Car kom ut på banen rett før mål. Dermed måtte han ta til takke med 11. plassen i løpet.
- Jeg hadde rundetider som var like raske som både 2. og 3. plassen, så farten var høy nok til å kjempe om pallplass, men motorproblemene dagene før ødela dessverre alle muligheter for meg, sa Henrik etter ferdigkjørt løp.
- En skuffende løpshelg for meg når det er problemer utenfor min kontroll. Nå er fokuset på konkurransen ‘’Bilsporttalentet 2013’’ som jeg skal delta i på Vålerbanen den 18. og 19. september, sier Henrik som også ser fram mot den siste løpshelgen for året som går i Houston i begynnelsen av oktober.