-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Sterk Lamborghini-debut
Marcus Påverud debuterte i Lamborghini Huracan Super Trofeo i 24-timersløpet i Barcelona denne helgen. Det endte med klasseseier i SPX-klassen og en imponerende 8. plass totalt av 48 startende biler.
18-åringen fra Lier var den yngste føreren til start på den spanske Formel 1-banen, men imponerte alle med en profesjonell innstilling og uhyre sterk kjøring for sitt team Leipert Motorsport.
– En fantastisk opplevelse å gjennomføre dette løpet med klasseseier og en sterk totalplassering, men etter drøyt seks timer i bilen det siste døgnet må jeg innrømme at jeg ikke er så veldig sugen på bilkjøring akkurat nå, sier Marcus.
– Det ble en tøff utfordring rent fysisk, spesielt fordi vi i første del av løpet hadde problemer med dårlig luft og høy varme inne i bilen. Jeg slet med kraftig hodepine etter den første timen i bilen og trodde nesten jeg ville få problemer med å gjennomføre.
– Det ble imidlertid bedre etter hvert, og da jeg kjørte mitt siste pass, der jeg satt nesten to timer i bilen søndag morgen, følte jeg at jeg fikk utrolig flyt, sier Marcus Påverud.
Marcus kjørte 24-timersløpet sammen med et svært internasjonalt team bestående av Morgan Haber fra Australia, Anthony Lambert fra Belgia og Harald Schlotter fra Tyskland. Tidlig søndag morgen noterte han en rundetid som inntil da var den beste i teamet, med 1.50.32.
– Jeg hadde noen runder der jeg virkelig klarte å kjøre effektivt og raskt, og trodde lenge det skulle holde som beste rundetid på bilen. Men Morgan klarte å slå den med noen få hundredeler på sitt siste kjørepass. Nesten litt surt at han klarte det, men hovedsaken var at hele teamet leverte sterk innsats, sier Marcus.
I kampen om klasseseieren ble det spennende fordi den hardeste konkurrenten, en KTM X-BOW fra det østerrikske teamet True Racing, hadde en stor fordel ved å kunne fylle mer drivstoff ved hvert depotstopp og dermed kjøre lengre pass enn Lamborghinien til Leipert Motorsport.
– Det var en stor fordel, og derfor ble ikke seiersmarginen på mer enn drøyt fire minutter, selv om vi kjørte vesentlig raskere rundetider. Vi hadde 24 depotstopp, mens KTM-en klarte seg med å stoppe 16 ganger, så dermed ble det jevnt helt til den siste halvtimen. Heldigvis fungerte vår bil helt problemfritt til vi fikk målflagget, sier Marcus Påverud.
Totalseieren i 24-timersløpet i Barcelona tilfalt det tyske teamet Herberth Motorsport med en Porsche 911 GT3 R, som totalt gjennomførte 677 runder på den 4655 meter lange banen.
Leipert Motorsport med Marcus Påverud og teamkameratene i Lamborghini Huracan Super Trofeo vant SPX-klassen og ble nummer 8 totalt med 649 runder
Marcus har bare noen dager å komme til hektene på før han igjen sitter i en racerbil. Allerede neste helg skal han kjøre mesterskapsfinalen i GT4 European Series på Nürburgring i Tyskland, der treningen starter på fredag.
– Jeg må innrømme at akkurat nå føler jeg ikke noe stort behov for å sette meg bak rattet igjen, men et par dagers hvile vil nok sørge for at jeg får tilbake kjørelysten, sier Marcus Påverud.
I bladet BIL nummer 11-2018 kan du lese en stor reportasje om Marcus Påverud. Bladet er hos våre abonnenter 21/9 og i løssalg noen dager senere.