-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Toyotas F1-pakke er klarere
Ove Andersson, som vel er mer kjent fra grus enn fra asfalt, hadde en pressekonferanse i Tokyo nylig, der han fortalte om Toyotas Formel 1 planer.
Men han har alltid vært mye mer rallymann enn banemann, derfor var mange overrasket over at Toyota ikke hentet inn en fra GP-miljøet, da de startet sitt ambisiøse F1-program.
Der er han imidlertid fremdeles general, og kunne nylig fortelle et begeistret japansk pressekorps om Toyotas planer. Formel 1 er Toyotas nyeste sport-satsing, og uten sammenligning, det aller største motorsport-prosjektet noensinne. Han fortalte at det investeres stort i forskning og utvikling, uten at han antydet noe om summene, og fortalte også at de nå holdt på å bygge en egen vindtunnel for F1-arbeide.
Mika Salo og Alan Mcnish skal begynne testkjøring i mars, og det hele leder altså frem til Toyotas GP-debut neste sesong.
Michelin har de skrevet kontrakt med, kunne han fortelle, og ikke overraskende er det Exxon-Mobil som er partneren på hydrocarbon-siden. Det siste er ganske naturlig, de to har lenge jobbet sammen på spennende utviklingsprosjekter, nå siste for å utvikle en energikilde med bensin-kvalitet som kan drive både brenselceller og forbrenningsmotorer og som skal være klar mot slutten av dette ti-året. Tvilsomt, imidlertid, om vi får se en brenselcelle-drevet Formel 1 bil derfra av den grunn.
Toyota bekreftet også at de nå eier 67% av Fuji International Speedway, Japans andre store racerbane. Det er jo Honda som eier Suzuka-banen der det japanske Grand Prix går.
Det kan ha vært tilfeldigheter, men dagen etter at Ove Andersson hadde fortalt hvor flinke de var på å bruke penger på alt dette, ramlet Toyotas aksjekurs med nesten 3%.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no