-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon og karakterer
Signum henvender seg til en relativt snever kundegruppe som vil ha mye bakseteplass og komfort, og som legger mindre vekt på bagasjeplass. Med dette som utgangspunkt innfrir Signum helt og holdent. Men mot Mondeo stasjonsvogn kommer den litt til kort. I Mondeo får du nemlig minst like god bakseteplass og vesentlig mer bagasjekapasitet i en og samme pakke. Sånn sett har Mondeo et godt overtak når det gjelder plass. Men Signum er et lite strå hvassere når det gjelder komfort, men det henter Mondeo lett inn i form av bedre kjøreegenskaper.
Signum blir rett og slett litt for nisjepreget til å hamle opp med Mondeo stasjonsvogn. Men når Vectra kommer med stort bagasjerom og Signums akselavstand skal Mondeo få skikkelig pes.
Ford Mondeo Ghia X 2.0 TDCi:
FØRERPLASS = 9
God ergonomi, elegant og ryddig design og god materialfinish preger Ghia X.
PLASS = 10
Mondeo stasjonsvogn har plass til alle. Det er rommelig i baksetet, samtidig som bagasjeplassen er ivaretatt.
KOMFORT = 8
Den takler de små ujevnhetene godt, men er ikke like myk mot veien som Signum og støyer litt mer.
KJØREEGENSKAPER = 10
Her viser Mondeo sin styrke. Den er presis, følsom og effektiv både ved normal svingkjøring og i kritiske situasjoner.
YTELSER OG FORBRUK = 8
Akkurat passe kvikk og forbruket er absolutt gunstig. Passer godt med automatkasse.
SIKKERHET = 9
Både aktiv og passiv sikkerhet er godt ivaretatt, men ESPen imponerer ikke.
PRIS OG UTSTYR = 9
Den har det meste når det gjelder utstyr, men prisen kunne godt vært et knepp lavere.
Opel Signum Elegance 2.2 DTi:
FØRERPLASS = 9
Ryddig og oversiktlig førermiljø men uten det lille snev av luksus en forventer.
PLASS = 8
Ikke så rommelig i baksetet som ventet, og bagasjerommet matcher på ingen måte Mondeos.
KOMFORT = 9
Myk og komfortabel mot veien og behagelig støynivå.
KJØREEGENSKAPER = 9
Føles som mye tyngre enn Mondeo og er ikke like stabil og sikker i kritiske manøvre, og byr heller ikke på like mye i svingene.
YTELSER OG FORBRUK = 8
Henger godt med uten å briljere, og har et sparsommelig forbruk. Matcher automatkassen godt.
SIKKERHET = 9
Både aktiv og passiv sikkerhet er godt ivaretatt, men ESPen imponerer ikke.
PRIS OG UTSTYR = 7
Grunnutstyrspakken imponerer ikke, og prisen blir lett i høyeste laget.
Poengvurdering gjelder bare denne testen.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data