-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Småsjarmører på hjemmebane - del 3
Tre småbiler med bensinmotor legges under lupen denne gang. "Jentenes beste venn", sier noen. Fullgodt alternativ som familiens bil nummer to, sier andre.
- Del 2
Respektable kjøreegenskaper
Det var ikke kjøreegenskapene som var det mest positive punktet på den forrige Yaris. Nå er dette snudd på hodet.
Ikke bare har den en styring med akseptabel tilbakemelding fra veien, men konstruktørene har gitt chassiset en fin balanse mellom sportslighet og komfort. I dette selskapet er Yaris best på begge disse punktene. Godt jobbet, Toyota!
Kia Rio har et hjuloppheng som er godt støydempet, men det svelger ikke ujevnheter og tverrskjøter like godt som Yaris.
Volkswagen Polo har det mest sportslige chassisoppsettet, takket være sportsunderstell. Det merkes i form av både slag og lydnivå på vintervei og annet rufsete underlag. Det er på slett asfalt at denne bilen fremstår på beste måte.
Vi ville personlig foretrukket manuell girkasse på Yaris fordi CVT-kassen oppfattes som masete og må ta noe av skylden for det høye støynivået under akselerasjon.
En annen detalj ved Yaris, som blir tydelig når vi kjører tre biler nærmest hånd i hånd i en slik test, er at den har merkbart dårligere svingradius.
Prisen skiller
Hele 70.000 kroner, eller 37 prosent, skiller det i pris fra testens rimeligste, Rio, og opp til den dyreste, Polo. Noe av forskjellen ligger i R-line-pakken på Polo, som stort sett omfatter stylingdetaljer med bare beskjeden praktisk betydning. Den behagelige dobbeltclutchkassen DSG trekker også prisen opp. Adaptive bi-xenonlys skal heller ikke glemmes.
Yaris ligger midt på treet i dette selskapet. Basisprisen er ikke så mye lavere enn på Polo, men ekstrautstyret er langt mer beskjedent. Likevel er Yaris den eneste av testbilene som både har navigasjonssystem og rygge-kamera.
Den rimeligste av testbilene har den lengste garantien. Rio har 7 års garanti, noe som kundene vil sette pris på når bilen omsettes på bruktmarkedet innenfor denne perioden.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Kia Rio
- Testvurdering og poeng Toyota Yaris - Testvurdering og poeng Volkswagen Polo