-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW setter hydrogen-rekorder
BMW har lenge hatt gående et prosjekt hvor de fyrer spesiallagde forbrenningsmotorer med hydrogen i stedet for bensin. Nå har de satt hele ni nye rekorder og notert toppfart på over 300 km/t i eksperimentbilen H2R.
BMWs teknologi med hensyn til hydrogen har allerede kommet svært langt. Nå må vi sammen med politikere og energiindustrien omgjøre våre visjoner til virkelighet, sier professor Burkhard Göschel, styremedlem i BMW-gruppen etter å ha notert en rekke rekorder på høyhastighetsbanen Miramas i Frankrike.
Rekordbilen med betegnelse H2R er utstyrt med en seksliters V12-motor som utvikler 285 hester, noe som akselerer den til 100km/t på rundt seks sekunder og gir den en topphastighet på
Basert på motoren i BMW 760i inneholder BMWs hydrogen forbrenningsmotor avansert teknologi som Valvetronic variabel ventilstyring. De største endringer er foretatt i innsprøytingssystemet basert på erfaringer BMW har høstet med 7-serie hydrogenbiler.
Göschel røper også at en 7-serie som kan fyres på både bensin og hydrogen er på trappene og vil være klar i løpet av nåværende 7-series livssyklus. BMW mener en forbrenningsmotor for hydrogen har et stort fremtidspotensiale siden den i stor grad er basert på kjent teknologi. Her er de ni rekordene som ble satt for en hydrogendrevet bil:
Øvelse | Tid | Hastighet |
Flying start til | 11,993 sek. | |
Flying start til | 19,912 sek. | |
Stående start til 1/8 mile | 9,921 sek. | |
Stående start til ¼ mile | 14,933 sek. | |
Stående start til ½ km | 17,269 sek. | |
Stående start til | 36,725 sek. | |
Stående start til | 221,052 sek. | |
Stående start til | 26,557 sek. | |
Stående start til | 146,406 sek. | |