-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stadig mer elektrisk
Så godt som alle bilprodusenter har uttalte mål om elektrifisering. BMW er blant dem som er kommet lengst.
For å nå stadig strengere utslippskrav må bilprodusentene utforske alternative drivlinjer. Så godt som alle har elektrifisering i ulike former på agendaen sin, og da snakker vi om alt fra milde hybrider til rene elbiler.
Hos BMW er det snakk om biler med stikkontakt når de snakker elektrifisering, og de var jo tidlig ute med hensyn til både elbiler og ladbare hybrider.
Ifølge en pressemelding har de hittil levert en halv million elektrifiserte biler, og bare i 2019 solgte de 145.818 biler av merkene BMW og Mini.
Av modellene i i-familien (i3 og i8) leverte de 42.073 biler, en økning på 12 prosent fra foregående år. Norge tok nesten 12 prosent av disse, fordelt med 4581 i3 og 19 stk. i8.
Med introduksjonen av nye 330e, X5 xDrive 45e, X3 plug-in og helelektriske Mini Cooper S E har konsernet totalt 12 modeller med stikkontakt.
Men utvalget øker raskt fremover – innen 2023 skal de ha 25 elektrifiserte modeller – de fleste av dem helelektriske.
BMW forventer at en fjerdedel av deres nye biler solgt i Europa i 2021 er elektrifiserte, en tredel i 2025 og hver andre i 2030.
Ta en titt på de vedlagte grafene så vil du kanskje få noen overraskelser.