-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
i-modell på to hjul.
BMW har vist antydningen av en ny elektrisk motorsykkel i fabrikkens ekstreme RR-familie.
BMW S 1000 RR er en av de mer potente motorsyklene på markedet akkurat nå, med flere elektroniske førerstøtter enn de fleste kan forestille seg.
Den elektriske motorsykkelen de har presentert nå, akkurat i tide til den store utstillingen i Milano, hører åpenbart til den familien. Ikke bare ser den sånn ut, den heter RR også. Men ikke iRR, som kunne passet hvis vi skulle se på den som en partner til i8.
Den heter noe så banalt som eRR.
Og det er omtrent det vi vet, for det følger ikke en eneste teknisk informasjon med disse bildene.
Det eneste de sier er at «RR er en maskin som gir barkede motorsyklister gåsehud. Den flytter grensene for handling, toppfart og akselerasjon. Men hvis det dreier seg om aks de første meterne, opp til 50, 60-70 km/t, har ikke RR-sykkelens 199 hester sjans mot C-Evolution».
Der referer de til BMWs elektriske scooter som har svevet rundt som en spennende prototype i noen år nå.
«Derfor spurte vi oss selv», heter det fra Stephan Schaller, sjef for BMW Motorrad, «Hva skjer hvis vi kombinerer en sportssykkel med eldrift? Det må jo bringe diskusjonen om null utslipp og el drift inn på et helt nytt, og morsomt område».
Sikkert, men foreløpig stopper altså den diskusjonen der.
Jeg har en følelse av at det ikke kommer til å vare lenge før de dukker opp med mer.
Og hvis du sier til deg selv at dette kan bli en skikkelig konkurrent til maskinene fra Mission Motor, så vit at de har stengt dørene nå. Konkurs, virker det som.