-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
F1-biler som aldri klarte det
Historien har en tendens til å skildre vinnerne. Denne boka egner seg først og fremst til de bilene som aldri ble mer enn en god ide.
Biler som har blitt brukt i løp finnes det stort sett alltid informasjon om, enten i bøker eller på nettsider – tekniske spesifikasjoner, informasjon om designere og hvordan de har gjort det i kvalifisering og løp.
Rundt omkring i verden står det imidlertid biler som ble bygget med ett mål for øye, være den raskeste i Formel 1, men som aldri kom så langt som til startstreken. Boka Unraced forteller historien om ni Formel-1 biler som aldri kom seg til start – og hva som skjedde på veien.
Boken er strålende skrevet og gir mengder av interessant informasjon også om utviklingen som skjedde i sporten i periodene som den handler om. Årsaken til at bilene aldri kom til startstreken er svært ulike.
Fra japanske Dome F105 fra 1996 som med sin V10-motor fra Mugen Honda kunne blitt et team ganske langt bak i feltet. Imidlertid klarte man aldri å samle nok internasjonale sponsorer til at man kunne stille til start.
Mer kjent er McLaren MP4/18 som skulle bringe teamet tilbake i toppen i 2003 – men en rekke problemer under testingen gjorde at bilen aldri faktisk ble brukt i racing. I stedet valgte man å bruke en oppdatert versjon av bilen fra 2001, MP4-17D.
Forfatteren Sam Collins har vært involvert i motorsport hele sitt liv. Han jobbet i Williams fra 1997 og er i dag redaktør av fagbladet Racecar Engineering.
Tittel: Unraced
Forfatter: Sam Collins
Utgiver: Veloce
ISBN 978-184584084-6
128 sider
Format: 250 x 250 mm
Veil. pris: 25 pund
Mer om boka hos forlaget.