-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hva skal C30 koste?
Dette er en ny måte å prissette et produkt på. I USA spør Volvo sine kunder hvor meget en C30 skal koste.
Det er Automotive News som forteller om en ny vri på on-line marketing. C30 er ennå ikke i salg i USA, men Volvos hjemmesider er full av den. Der kan potensielle kunder spekke og utstyre sine egne C30-utgaver, og de får en pris på den, slik de har bedt om at den skal være.
Poenget er imidlertid at denne on-line prisen stadig skifter. Både bilprisen og prisen på utstyret jumper opp og ned som en jo-jo – det hele er et Volvo-eksperiment der de måler hvilken reaksjon de får på de forskjellige pakkene.
Det er forståelig at de kjører slike tester. For det finnes ikke noen enkle oppskrifter på hvordan man selger halvsportslige 3-dørs hatchbacker i USA. Derfor aner ikke Volvo heller hvor mange de skal selge der, skriver bladet.
Volvo selv vakler et sted mellom nisje-marked eller aggressivt marked – det vil si fra 5.000 til 20.000 biler pr. år, og det er klart prisen i stor grad vil være med på å bestemme hvilket volum man skal kvitte seg med.
De fleste observatører tror imidlertid at ca. 12.000 biler er et naturlig nivå – hvilket derfor høres ut som en agressiv nisje. Det blir et helt nytt reklamebyrå som skal pushe denne nye modellen også.
Den siste jobben Volvos markedssjef i USA, Hans Krondahl, skal gjøre før han forlater statene for å overta ledelsen av Meca her hjemme, er å velge det reklamebyrået som skal få bestyre Volvos 150 millioners reklamekonto.
PS! Vi kom i skade for å skrive Mekonomen i stedet for Meca, noe som selvsagt er feil.