-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hva skal C30 koste?
Dette er en ny måte å prissette et produkt på. I USA spør Volvo sine kunder hvor meget en C30 skal koste.

Det er Automotive News som forteller om en ny vri på on-line marketing. C30 er ennå ikke i salg i USA, men Volvos hjemmesider er full av den. Der kan potensielle kunder spekke og utstyre sine egne C30-utgaver, og de får en pris på den, slik de har bedt om at den skal være.
Poenget er imidlertid at denne on-line prisen stadig skifter. Både bilprisen og prisen på utstyret jumper opp og ned som en jo-jo – det hele er et Volvo-eksperiment der de måler hvilken reaksjon de får på de forskjellige pakkene.
Det er forståelig at de kjører slike tester. For det finnes ikke noen enkle oppskrifter på hvordan man selger halvsportslige 3-dørs hatchbacker i USA. Derfor aner ikke Volvo heller hvor mange de skal selge der, skriver bladet.
Volvo selv vakler et sted mellom nisje-marked eller aggressivt marked – det vil si fra 5.000 til 20.000 biler pr. år, og det er klart prisen i stor grad vil være med på å bestemme hvilket volum man skal kvitte seg med.
De fleste observatører tror imidlertid at ca. 12.000 biler er et naturlig nivå – hvilket derfor høres ut som en agressiv nisje. Det blir et helt nytt reklamebyrå som skal pushe denne nye modellen også.
Den siste jobben Volvos markedssjef i USA, Hans Krondahl, skal gjøre før han forlater statene for å overta ledelsen av Meca her hjemme, er å velge det reklamebyrået som skal få bestyre Volvos 150 millioners reklamekonto.
PS! Vi kom i skade for å skrive Mekonomen i stedet for Meca, noe som selvsagt er feil.