-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Noen tuner ned, andre tuner opp
Dersom du kjøper en Cayenne Diesel i Norge, får du tilbud om en spesialversjon med mindre effekt som sparer deg for en del avgiftskroner. Skulle ønske ditt være av motsatt karakter, kan du henvende deg til Cargraphic.
Cayenne Diesel har en V6-motor som varter opp med 240 hk og et dreimoment på 550 Newtonmeter. Dersom du nøyer deg med 211 hester og det samme dreimomentet, kan du spare drøye 50.000 kroner i avgifter ved å velge en nedtunet modell skreddersydd for Norge.
Litt av de pengene du sparer kan du jo for eksempel ta med deg til Cargraphic i Tyskland.
Med utgangspunkt i en standard Cayenne Diesel og egen software, tilbyr Cargraphic seg å øke effekten fra 240 til 292 hk. Samtidig får du et maks dreimoment på 644 Newtonmeter – opp fra de originale 550.
Koster du på deg selskapets sportseksosanlegg får du, i tillegg til grommere lyd, ytterligere åtte hester slik at du kommer opp i 300 hk.
Cargraphic-versjonen har en potensiell toppfart på 228 km/t mens null til hundre skal kunne foretas på under syv sekunder – et sekund raskere enn originalt. Akselererer du videre til 150 km/t, skal besparelsen være hele fire sekunder.
Du anbefales også å investere i en spesialmodul for luftfjæringer. Den reduserer bakkeklaringen med 40 mm foran og 30 mm bak.
Og når du først er i gang kan du jo ta med Cargraphics spesialfelger – 9.5x22 foran, 10.5x22 bak. På disse monteres dekk i dimensjon 275/35-R22 foran og 315/30-R22 bak.
Med alt dette utstyret på plass kan du kalle bilen en Cayenne KTC 300 – det er betegnelsen Cargraphic bruker.