-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny småmotor-familie fra GM
Hos Opel skjer det en fornyelse av motor-utvalget. Vi kan se frem mot en modul-oppbygd Ecotec-generasjon.

GMs planer om en helt ny tresylindret motor, som også skal morfe inn i en firer, ligger noen år frem i tid. De snakker om at produksjonen skal begynne om et par år, og at i 2020 skal det produseres to millioner i året av den nye familien.
LES OM: Treer fra Ford
Akkurat i GMs tilfelle er det en litt trist beskjed, fordi det knytter seg sentimentale minner til den eksisterende Ecotec-linjen. Den ble nemlig konstruert av Fritz Indra, en av de mest legendariske motorkonstruktører fra de siste 30 årene.
Han er østerriker og hans motorideer fikk Alpina på banen med de ombygde BMW’ene.
Deretter var han sjef for Motorutvikling i de spennende årene mellom 1980 og 1985, hvoretter han overtok maskinavdelingen hos Opel, og ble etterhånden sjef for GM Powertrain.
Som pensjonist er han blant annet en meget vital konsulent for AVL, et av de mest progressive motorlaboratoriene i bransjen.
Kan vi kanskje håpe at GM gir AVL et oppdrag eller to i forbindelse med de nye motorene slik at vi kan få en flik av Indra i den nye generasjonen også?
I hvert fall snakker vi om en rekke motorer, tre og fire sylindre, der de seriøse komponentene er identiske slik at vil kan snakke en typisk modul-konstruksjon.
De skal strekke seg fra 1 liter til 1,5, selvfølgelig være ledende innen NVH-området, og nesten ikke bruke bensin i det hele tatt.
De skal være enkle å sette sammen, komponentene kan være produsert mange steder og så bli sendt til de lokale sammensettingsstasjonene. GM har foreløpig ikke sagt et ord verken om hvor de skal produseres eller i hvilke biler de først skal introduseres.
Men de har fortalt om et imponerende nettverk av konstruksjons- og design-enheter. Både Powertrain i Detroit, GMs Pan Asia Technical Center i Korea og SAIC og SGM – GMs partnere i Kina, har deltatt i konstruksjon og utvikling av den nye familien.