-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Googles Fiater
Nå står de første resultatene av samarbeidet mellom Googles selvkjørende Waymo-selskap og FiatChrysler på hjul. Ute i trafikk tidlig neste år.
Det var i mai FiatChrysler fortalte at de hadde tatt en skikkelig snarvei mot det selvkjørende samfunnet.
De gjorde en avtale med Google om en felles utvikling, FCA skulle fikse bilene og så skulle Google, eller Waymo, som deres selvstendige autonom-seksjon ble døpt for bare noen uker siden, stå for det nødvendige utstyret og systemene.
Nå har de vist frem den første av de 100 bilene som skal være klare til innsats tidlig i 2017. Det er FCAs nye minivans, Pacifica i hybridversjon, som skal benyttes.
Bilene er et skikkelig bilindustri-produkt. Utviklingsteamet har ikke vært i nærheten av Silicon Valley, men vært lokalisert i Novi, Michigan. Tjukkeste bilområdet, en av de raskest voksende forstedene til Detroit. Og bilene kommer fra Windsor-fabrikken, rett på andre siden av elven.
Det er ganske mange som antyder at det er denne bilsentrerte lokaliseringen som har gjort det mulig å gå fra underskrift på avtalen til nøkkelferdige biler på bare seks måneder.
Google har kjørt selvkjørende siden 2009, dels med 24 ombygde Lexuser, dels med 34 av deres egne underlige små egg. Man begynner faktisk å nærme seg 4 millioner kilometer – uten noen spesielt dramatiske situasjoner.
De 100 nye FiatChrysler bilene vil mer enn doble testflåten og gjøre at man nærmer seg et kommersielt gjennombrudd enda raskere.
Det er ikke sagt noe om hvor de nye bilene skal utprøves, bare at de skal inn i Waymos eksisterende testflåte. For tiden vil det si Mountain View i California, Austin i Texas, Kirkland, Washington, og i Phoenix.
Men FCA-sjefen, Sergio Marchionne sier i hvert fall at “Dette partnerskapet gjør at vi kan gå løs på bilindustriens utfordringer med hensyn til selvkjørende biler med en gang, og at vi svært raskt kan forberede oss på en fremtid der autonom transport vil være en vesentlig del av vår daglige liv”.