-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Korea på rask fremmarsj
Ferske tall fra Sør Koreas bilindustri forteller om en ekspansjon som er sterkere enn man kanskje hadde trodd.
Etter at 2004 er telt opp kan koreanske myndigheter ganske stolte fortelle at den samlede omsetningen for Hyundai, Kia, GM Daewoo, SsangYong og Samsung steg med mer enn 21 prosent i fjor. Det vil si et volum på nesten 4,5 millioner personbiler.
At hjemmemarkedet sank med solide 17 prosent, til så vidt over en million biler, ble mer enn kompensert av eksporten som endte på 3,43 millioner biler. Det vil si en vekst på nesten 42%!
Både Renault-eide Samsung og SsangYong hadde lavere tall i fjor enn året før. Samsung sank med 24 prosent til 85.100 enheter, men de er på vei opp igjen blir vi lovet. Og SsangYong er også i gang for alvor nå som den forretningsmessige delen er i orden, i oktober fikk den ledende kinesiske produsenten Shanghai Automotive kontroll over denne 4x4 spesialisten.
Ellers var det økning hele veien. GM Daewoo med mest, 55% opp betyr at de endte på rett over 900.000 biler. Hyundai økte med 16 prosent til 2,28 millioner, mens Kia økte til 1,08 millioner.
Sammen vil disse to øke med 17 prosent til 3,7 millioner biler i år, får vi høre, og det ambisiøse målet er at gruppen i 2005 skal være den 5. største bilprodusent i verden.