-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Korea på rask fremmarsj
Ferske tall fra Sør Koreas bilindustri forteller om en ekspansjon som er sterkere enn man kanskje hadde trodd.
Etter at 2004 er telt opp kan koreanske myndigheter ganske stolte fortelle at den samlede omsetningen for Hyundai, Kia, GM Daewoo, SsangYong og Samsung steg med mer enn 21 prosent i fjor. Det vil si et volum på nesten 4,5 millioner personbiler.
At hjemmemarkedet sank med solide 17 prosent, til så vidt over en million biler, ble mer enn kompensert av eksporten som endte på 3,43 millioner biler. Det vil si en vekst på nesten 42%!
Både Renault-eide Samsung og SsangYong hadde lavere tall i fjor enn året før. Samsung sank med 24 prosent til 85.100 enheter, men de er på vei opp igjen blir vi lovet. Og SsangYong er også i gang for alvor nå som den forretningsmessige delen er i orden, i oktober fikk den ledende kinesiske produsenten Shanghai Automotive kontroll over denne 4x4 spesialisten.
Ellers var det økning hele veien. GM Daewoo med mest, 55% opp betyr at de endte på rett over 900.000 biler. Hyundai økte med 16 prosent til 2,28 millioner, mens Kia økte til 1,08 millioner.
Sammen vil disse to øke med 17 prosent til 3,7 millioner biler i år, får vi høre, og det ambisiøse målet er at gruppen i 2005 skal være den 5. største bilprodusent i verden.