-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Daewoo-aksjer i været
Nå er det i ferd med å skje noe i Seoul. Uken åpnet med at aksjene i Daewoo Motor Sales økte rett opp mot den 15 prosents grensen som ville gjort at de ble suspendert. Det kan bare bety at nå er Alan Perriton på flyet.
At verdien på aksjene i den eneste delen av Daewoo som er notert på børsen, skulle øke, er i grunnen heller ikke logisk. Daewoo Motor Sales har egentlig hatt ganske gode resultater i det siste, og det er ikke i den enden man vil merke de første resultatene dersom GM nå bestemmer seg for å gå inn. Det er fremdeles heller ikke åpenbart hvorfor GM skulle gå inn, i hvert fall ikke hvorfor de skulle legge noen penger i det.
GM ville, hvis de overtar Daewoo, riktignok skape et fotfeste i en del av Asia der de for tiden ikke finnes. Men det fotfestet vil kreve masse arbeidskapital, selv om de unngår å overta noen av Daewoos enorme forpliktelser. Muligens kan de oppnå skattefordeler i mange år fremover, men på den annen side må de forholde seg til en meget fiendtlig og militant fagforening. GM selv opererer med negativ cash flow i øyeblikket, det kan godt være at aksjonærene ikke synes det er toppen av lykke å bevege seg inn i et asiatisk vepsebol.
Men de som pleier å ha best peiling, investorene, tror altså at nå er det i ferd med å skje noe og at det blir positivt, i hvert fall for den koreanske enden.
Skal vi gi partene en uke til, før vi setter oss ned og venter på at noe skal skje?