-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Daewoo legger lastebilene på auksjons-lasset
Nå er kampen om Daewoo i full gang. Fem oppegående produsenter er med på første budrunde. Nå er også Daewoos lastebil- og bussfabrikk med i salget etter krav fra noen av de interesserte kjøperne Det er sannsynligvis verken Ford eller GM.

Men Fiat, DaimlerChrysler og Hyundai er også med blant dem som skal by, og det er vel sannsynlig at det er enten DC eller Hyundai som er interessert i å få med seg alt sammen. Verken lastebilfabrikken i Kunsan, som har en kapasitet på 12.000 tunge lastebiler pr. år, eller bussfabrikken i Pusan med 5.000 bilers kapasitet, sees på som en ekstra belastning av folk i denne enden av bransjen.
I tillegg til de lokale produksjons-anleggene opererer Daewoo hele 12 oversjøiske fabrikker – de er også med i handelen, sammen med 34 oversjøiske salgsavdelinger. Her blir det mye som må kuttes.
Bud-prosedyren er kommet så langt at de fem interesserte nå får lov til å studere alle Daewoo- og Ssangyong-fabrikkene i detalj. Så skal bud gis, og i slutten av mai skal det være to deltakere tilbake, som så skal i ringen for virkelig å slåss.
Av Jon Winding-Sørensen