-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Daewoo legger lastebilene på auksjons-lasset
Nå er kampen om Daewoo i full gang. Fem oppegående produsenter er med på første budrunde. Nå er også Daewoos lastebil- og bussfabrikk med i salget etter krav fra noen av de interesserte kjøperne Det er sannsynligvis verken Ford eller GM.
Men Fiat, DaimlerChrysler og Hyundai er også med blant dem som skal by, og det er vel sannsynlig at det er enten DC eller Hyundai som er interessert i å få med seg alt sammen. Verken lastebilfabrikken i Kunsan, som har en kapasitet på 12.000 tunge lastebiler pr. år, eller bussfabrikken i Pusan med 5.000 bilers kapasitet, sees på som en ekstra belastning av folk i denne enden av bransjen.
I tillegg til de lokale produksjons-anleggene opererer Daewoo hele 12 oversjøiske fabrikker – de er også med i handelen, sammen med 34 oversjøiske salgsavdelinger. Her blir det mye som må kuttes.
Bud-prosedyren er kommet så langt at de fem interesserte nå får lov til å studere alle Daewoo- og Ssangyong-fabrikkene i detalj. Så skal bud gis, og i slutten av mai skal det være to deltakere tilbake, som så skal i ringen for virkelig å slåss.
Av Jon Winding-Sørensen