-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Daewoo legger lastebilene på auksjons-lasset
Nå er kampen om Daewoo i full gang. Fem oppegående produsenter er med på første budrunde. Nå er også Daewoos lastebil- og bussfabrikk med i salget etter krav fra noen av de interesserte kjøperne Det er sannsynligvis verken Ford eller GM.

Men Fiat, DaimlerChrysler og Hyundai er også med blant dem som skal by, og det er vel sannsynlig at det er enten DC eller Hyundai som er interessert i å få med seg alt sammen. Verken lastebilfabrikken i Kunsan, som har en kapasitet på 12.000 tunge lastebiler pr. år, eller bussfabrikken i Pusan med 5.000 bilers kapasitet, sees på som en ekstra belastning av folk i denne enden av bransjen.
I tillegg til de lokale produksjons-anleggene opererer Daewoo hele 12 oversjøiske fabrikker – de er også med i handelen, sammen med 34 oversjøiske salgsavdelinger. Her blir det mye som må kuttes.
Bud-prosedyren er kommet så langt at de fem interesserte nå får lov til å studere alle Daewoo- og Ssangyong-fabrikkene i detalj. Så skal bud gis, og i slutten av mai skal det være to deltakere tilbake, som så skal i ringen for virkelig å slåss.
Av Jon Winding-Sørensen