-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
En trillion for Daewoo
Koreansk presse er selvfølgelig stapp full av rykter om hvordan posisjonene er i forhandlingene mellom GM og Daewoo. 1 trillion er jo et greit og rundt tall, det skal være så mange won (ca. 750 millioner dollars) GM er villig til å betale for koreaneren.
Det forhandles, og disse summene er nok i øvre enden av det det forhandles om sa en som står tett på forhandlingene.
Det blir også sagt at GM er lite interessert i å overta den gamle hovedfabrikken i Pupyong. Dersom den skal følge med, vil generalen betale mindre. Flere av Daewoos konsulenter har for lengst anbefalt at fabrikken slettes og at tomten utvikles for boliger.
Men verken når det gjelder Daewoos utenlandske fabrikker eller buss- og last-fabrikkene i Korea har vi lært noe nytt, GM er sannsynlig ikke interessert i det hele tatt. Det de nok er interessert i er tilgang til Asias nest største marked, de burde etter hvert være interessert i Daewoos ekspanderende posisjon i USA, og det at bilproduksjon i Korea er vesenlig billigere enn i Japan burde kunne komme GMs partnere, Subaru, Isuzu og Suzuki til gode. Med bare en snau tredel av den totale produksjonskapasiteten på 2 mill biler/år, har Daewoo-fabrikkene kapasitet til å påta seg litt utenom-arbeide.
Det som er litt uhyggelig etter denne første forhandlingsuken er fagforeningenes totale taushet. Det er jo akkurat dette de ikke ønsker. Hvis dette er en stille før stormen blir det en veldig storm, for dette har vært veldig stille.