-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Streik mot Daewoo-salg
Det var en gang at når koreanske arbeidere streiket, så bant de et farget bånd rundt armen, men fortsatte å arbeide. Litt av en protest! De er blitt flinkere til streik nå. Mange hete sommerdager med batonger og opprørspoliti har gjort dem nesten like barka som franske bønder. Nå har bilarbeiderne gått ut i streik igjen, men bare som en forsiktig protest.
Hele vår bilindustri er truet, sa en av tillitsmennene hos Hyundai, som begrunnelse for at også hans folk fulgte med på arbeidsnedleggelsen.
Og det kan han sannelig si, for dersom det går slik noen ønsker vil Hyundai få kjøpe Daewoo også, dermed har denne gruppen kontroll over så godt som 100 prosent av Koreas bilindustri. Men blir det en utenlandsk eier, Ford eller GM for eksempel, vil det plutselig bli antydninger av konkurranse på det innenlandske markedet. Og slutt på de koselige stundene.
Av Jon Winding-Sørensen, Bilnorge.no