-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Streik mot Daewoo-salg
Det var en gang at når koreanske arbeidere streiket, så bant de et farget bånd rundt armen, men fortsatte å arbeide. Litt av en protest! De er blitt flinkere til streik nå. Mange hete sommerdager med batonger og opprørspoliti har gjort dem nesten like barka som franske bønder. Nå har bilarbeiderne gått ut i streik igjen, men bare som en forsiktig protest.
Hele vår bilindustri er truet, sa en av tillitsmennene hos Hyundai, som begrunnelse for at også hans folk fulgte med på arbeidsnedleggelsen.
Og det kan han sannelig si, for dersom det går slik noen ønsker vil Hyundai få kjøpe Daewoo også, dermed har denne gruppen kontroll over så godt som 100 prosent av Koreas bilindustri. Men blir det en utenlandsk eier, Ford eller GM for eksempel, vil det plutselig bli antydninger av konkurranse på det innenlandske markedet. Og slutt på de koselige stundene.
Av Jon Winding-Sørensen, Bilnorge.no