-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ferrari-feber
Et av resultatene fra årets Pebble Beach-auksjoner må stå som det beste 2007-eksemplet på at Ferrari-folk kan være fullstendig gærne.
Til den store Monterey-auksjonen til Gooding & Co. i august, hadde de også klart å frakte et vrak av en 40 år gammel italiensk biltransportør. Virkelig et vrak. En Fiat 643 med styrbare bakhjul (den gangen var det ikke motorvei, men Trollstigeaktig svingete fjellveier når man skulle frakte biler ned til Targa Florio på Sicilia) og et biltransporterpåbygg.
Allerede auksjonsestimatet lot deg ane at noe var fullstendig sinnsykt: mellom 200 og 300 tusen dollar regnet auksjonsfirmaet med at denne haugen skulle gå for. En bil som egentlig bare så vidt er verd metallprisen når den skrapes – og her var det så masse metall fraværende på grunn av rust at den burde gått på skrapjernbilligsalg.
Men nei da. Siden det var noen matte Ferrari-logoer på siden, og siden vognkortet bekreftet at den hadde vært i Ferrari-bruk i 15 år, gjorde det ikke noe at den ble beskrevet som Glassene er o.k., men den er seriøst rusten.
Dessuten manglet rampene som gjorde adkomsten til annen etasje mulig, og stagene som holdt de øverste sporene på plass var like solide som om de hadde vært heklet.
297.000 dollar falt hammeren på.
Hva kjøperen tenker på er fullstendig ubegripelig. Men han håper kanskje å få Ferrari til å velsigne (eller authenticate som det heter nå) en fullstendig ny replica bygget fra bånn. Men da måtte det da vært greiere å finne en brukbar 643 hjemme i Italia, bygge opp den og så forfalske historikken litt. For hvem bryr seg egentlig?