-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fiat øker mest
Det høres nesten ut som en annonseheading fra den norske importøren, men denne gang er han kanskje ikke klar over dette faktum selv.
Det tar tid å samle alle reg-tall fra hele Europa, men nå er det gjort og analysestedet focus2move slår fast at i årets fjerde måned var det Fiat som økte mest. Med 17,4 prosent, og med 89.000 biler var de bare 1.500 biler fra å rappe femteplassen fra Opel.
VW ligger selvfølgelig på første og de økte med 8,1 prosent. Hold det opp mot totalmarkedet som økte med 3,4 prosent.
Her tar focus2move med både det russiske markedet, som er i brått fall, (til sammen teller de 44 europeiske markeder!) og de tar med lette varebiler, slik at tallene lar seg ikke uten videre sammenlikne med de «normale» ACEA-tallene.
De eneste på ti-på-topp listen som ikke økte mer enn markedet var Audi og Citroën, men Audis beskjedne fremgang var likevel nok til at de inntok 8. plassen, som de skjøv Citroën ned fra.
I denne Europa-sammenstillingen ligger Mercedes på plass nr. 7, Audi nå altså på 8 og BMW på 10. Og for å fullføre listen: Renault nr. 2, Ford nr. 3 og Peugeot nr. 4.
Fiats fremgang er solid i hele første tertial også. De er, sammen med Mercedes, de eneste som har økt med et tosifret prosenttall i årets fire første måneder, da markedet nøyde seg med 3,2 % vekst.
To gode forklaringer på Fiat-fremgangen, er økningen i det italienske bilsalget, og vellykket lansering av 500X.
Lada er selvfølgelig det merket som lider mest – 38,2 prosent ned i april. Men pussig nok er også Honda i Europa-fall. 24,1 prosent.
To årsaker nevner rapporten: Russland, der de mistet 81 prosent måned-på-måned, og at de anstrengte seg svært for å få en hyggelig avslutning på fiskalåret i mars.