-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Offensive Fiat
8 milliarder euro skal Fiat investere de neste to årene. Hovedsakelig i Italia.

Egentlig er han 120 prosent i Detroit for tiden, der han blant annet har gitt beskjed om at Lancia Delta skal utstyres med en Chrysler-front til Detroit-utstillingen for å se hvordan det blir mottatt.
Men allikevel fikk Sergio Marchionne tid til å komme innom Roma for å presentere sine omstruktureringsplaner for Fiat. ”Vi har ærgjerrige planer om å øke vår produktivitet og vår produktutvikling”, sa han – og la til ”spesielt i Italia”.
Han snakket om industriell logikk, han snakket om kalkyler basert på økonomisk overlevelse og ikke på følelser, han sa at i Italia har Fiat seks fabrikker som til sammen ikke produserer mer enn ett stort anlegg i Brasil kan produsere.
Det var ikke bare egne arbeidere han måtte forberede på ”smertefulle konsekvenser”, men også den italienske regjering, som er enda mer følsom enn den franske, når det antydes at arbeidsplasser må legges ned.
Marchionne har allerede bekreftet at fabrikken i Termini Imereset (Sicilia) med 1700 arbeidsplasser skal legges ned. Men det hørtes samtidig ut som om han kunne tenke seg å bli kvitt flere.
Men han kunne nok tenke seg at noen av kollegene også tok et tak. ”Fremdeles har vi stor overkapasitet i Europa”, sa han, ”det var også et problem i USA, men nå ser vi at industrien der virkelig takler denne utfordringen.”
Men gulroten var at han skal investere minst 8 milliarder euro i Fiat de neste to årene. Mesteparten av pengene skal brukes i Italia. Men noe skal åpenbart også gå til utenlandske fabrikker.
For eksempel til serbiske Zastava, som Fiat kjøpte 67 prosent av rett før årsskiftet. Her skal produksjonen økes. Til 200.000 biler årlig. Til nå har de bygget Punto der, men volummodellen fremover skal bli to flunkende nye småbiler som man ennå ikke kjenner detaljene til.