-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Dette kan være fremtiden
Mange kvir seg for å parkere i trange p-hus grunnet faren for riper og bulker. Hvordan ville de reagert om en robot skulle klå på bilen?

Jeg skal ikke påstå dette er noe nytt, for det har vært flere forsøk på helautomatisk tanking gjennom årene. Mens du blir sittende rolig i bilen, sørger en robot for å åpne tankdekslet og fylle tanken - helt automatisk.
Det er firmaene Husky og Fuelmatics som viste denne løsningen i forbindelse med 2013 Petroleum Equipment Institute-konvensjonen i Atlanta, USA.
Når roboten har lokalisert tankdekslet, brukes en sugekopp for å åpne det. Roboten bruker så et av tre forskjellige munnstykker for å fylle bilen.
Det som aktualiserer dette nå, er at stadig flere biler er utstyrt med et påfyllingsrør med automatisk lokk i stedet for det tradisjonelle skrulokket, noe som gjør automatisk tanking enklere enn tidligere.
LES OGSÅ: Bort med tanklokket
Ifølge Husky går det 30 % raskere å tanke med deres automatiske system, sammenlignet med manuell påfylling.
Se hvordan det hele fungerer: