-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Nye stjernesmell
EuroNCAP har offentliggjort resultatene fra fire nye kollisjonstester. Her spriker det fra maks score til halv stjerner.

Bilene som er testet i denne runden er Audi A6, Ford Tourneo Connect, Suzuki Jimny og Volkswagen Touareg.
Audi og Volkswagen får de maksimale fem stjerner, Ford-modellen får fire mens den kompakte Suzuki-modellen stopper på tre.
A6 og Touareg scorer spesielt høyt når det gjelder å ta vare på myke trafikanter. Et av de nye kravene fra EuroNCAP er at biler må være utstyrt med AEB (auto nødbrems) som i tillegg til fotgjengere også tar hensyn til syklister. Et slikt system er på plass i disse modellene.
Ford Tourneo Connect har fått en oppdatering siden den sist ble testet i 2013, og bilen oppnår en solid 4-stjerner selv om dagens krav er vesentlig strengere enn de var for fem år siden.
EuroNCAP berømmer Ford for å utstyre selv varebilen Transit Connect med både AEB og filholder – noe som gjør at den skiller seg ut i segmentet.
At Suzuki Jimny bare oppnår tre stjerner skyldes at den nærmest er blottet for elektroniske assistanse-systemer. Den norske importøren har bestemt seg for å droppe Jimny, i alle fall inntil videre.
– Disse resultatene viser at etter hvert som EuroNCAPs protokoll blir stadig mer omfattende, er det fortsatt mulig å oppnå fem stjerner, selv om det krever at bilprodusentene må skjerpe seg og inkludere mer utstyr, sier Michiel van Ratingen, generalsekretær i EuroNCAP.
– Det er spesielt positivt at produsentene inkluderer utstyr som verner om myke trafikanter, som for eksempel AEB for syklister. EuroNCAP har nå testet seks modeller med denne teknologien, og slike systemer er meget viktige brikker for fremtidens autonome biler, samtidig som de redder liv i dag, konkluderer generalsekretæren.