-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
To som står for en støyt
To nye kollisjonstester er offentliggjort fra EuroNCAP. Begge med eksemplariske resultater.

Det er Volvo XC40 og nye Ford Focus som nå er grundig testet av EuroNCAP. Og jeg kan med en gang røpe at begge oppnår de maksimale fem stjerner.
XC40 oppnådde hele 97 prosent på feltet beskyttelse av voksne passasjerer, noe som plasserer den blant de fem beste bilene som noensinne er testet. Dermed følger den i fotsporene til sine større søsken, XC90 og XC60.
Men det er ifølge EuroNCAP på områdene aktiv sikkerhet og beskyttelse av myke trafikanter at de to bilene imponerer mest.
Begge har automatisk nødbrems-systemer (AEB) som oppdager både fotgjengere og syklister, Volvos omfatter så vel store dyr.
Den svenske produsenten har i tillegg en sikkerhetsfunksjon (ELK) som forhindrer at bilen kjører av veien eller kommer over i motgående kjørefelt selv om sjåføren er uoppmerksom.
– Det er godt å se at bilprodusentene, både i premium-sektoren og i volummarkedet, responderer på de tøffe kravene vi har innført for å oppnå maksimal score ved å innføre ny teknologi. AEB og ELK gir direkte økt sikkerhet, men de er også helt nødvendige hjelpemidler for fremtidens autonome biler, sier generalsekretær i EuroNCAP, Michiel van Ratingen.